Jag börjar bli klar med alla förberedelser för mitt kök nu. Idag skall jag börja lägga in ekgolvet. Förmodligen åker jag och hämtar stommar och luckor på lördag. Det som då slog mig är IKEA's kökskampanj och priser som räcker till slutet av Maj. Vad kommer sedan? Någon som har info?
Det enda jag hört är att man kommer med lådor för sophantering under diskbänken som komplement till luckorna som de har idag.
Någon med information?
 
Mjukstängande lådor skall komma i sommar.
 
Noel skrev:
Mjukstängande lådor skall komma i sommar.
Ikea säljer redan ett beslag som du monterar i skåpet vilket gör lådan mjukstängande..?
 
Nej, som man menar är då lådan dras in den sista biten. Finns hos bla HTH, Kvik mfl. Ikea kommer med det i sommar men beslagen är redan idag förberedda på detta. Man får pula dit det efteråt.
/Dette
 
Japp. Vi som precis fått vårt kök kommer att få eftermontera mjukstängnings-pryttlarna precis som Dette skriver
 
Ikeas lådor är välredan "självstängande"? Åtminstone var de det sist jag monterade ett ikeakök (1 månad sen). Eller har jag ätit knark?
 
Tja, mina ligger fortfarande i paket i vardagsrummet så. Håller på att riva det gamla från 70-talet ;D
 
Bob_the_builder
gunne skrev:
Ikeas lådor är välredan "självstängande"? Åtminstone var de det sist jag monterade ett ikeakök (1 månad sen). Eller har jag ätit knark?
::) ::) ::)
Knark eller ej, du kanske borde köpa ett:

GetImage.asp

;)
 
De nya dämparna är inte lika bra som de gamla. De nya är luftdämpade och hårda, till skillnad från de gamla som var oljedämpade. Slänger du igen lådan med de nya dämparna bankar det till som om man bara hade gummipluppar. De gamla var helt tysta. Samma pris dock.

Irriterande för egen del eftersom jag köpte runt 40 dämpare för test. Nu jag blev nöjd och behöver 50 till har man alltså bytt till en annan typ. Grrrrr! >:(

 
Är det en annan typ av dämpare än de som sitter i de andra köksleverantörernas? Resten av skenkonstruktionen är ju av samma märke som de flesta, nämligen Blum.
 
Micke fixare skrev:
Är det en annan typ av dämpare än de som sitter i de andra köksleverantörernas? Resten av skenkonstruktionen är ju av samma märke som de flesta, nämligen Blum.
Hörde på Ikea vid Kungens Kurva att de nya låddämparna skall finnas nu att besträlla via kundtjänst (men inte på varuhusen ännu). Någon som har mer info om dom och om dom är bra?
 
Såna vill jag med ha, nån med mer info om hur man får tag på dom?
 
Enligt Ikea Bäckebol så kommer de nya låddämparna vecka 33.
 
Ikea Jönköping har haft låddämparna sedan maj, då var en kompis uppe å köpte sådana till sitt kök...
 
Är du säker på att det inte är de där små, runda sakerna då? Alltså inte de som ska monteras i lådornas skenor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.