Jag är på jakt efter träskruv ca 100 mm med kullrigt huvud och rakt spår. Jag ska ha den till att sätta upp en större kökshylla i köket. Är det någon som vet var man kan få tag på sådana idag?

Verkar mest vara korta om man ska ha kullerhyud eller försänkta och krysspår om man ska ha långa.
 
Biltema har 5mm x XXX kullrig Torxspår
 
Förstår vad du menar, dessa torxskallar är otroligt fula i vissa sammanhang. Tyvärr vet jag inte var det går att få tag på spårskruv, ett tips är att fråga hos någon järnhandlare som inte flyttat på länge, det kan finnas mycket jox i källargömmorna.
 
Tyvärr hade sifvert inte det jag sökte.

Tack för tipset med järnhandlare. Hade inte tänkt på det.

De ska ju vara synliga och kullriga så jag tycker inte att det passar riktigt med alla moderna varianter ex torx, pozi etc. Tror inte kullrig finns i kryss så det får bli spår om jag kan få tag på det.
 
Om det duger med halvkullrigt så kan du nog få tag i VVS-skruv. Skulle det inte kunna se OK ut med en liten fransk annars?
 
Gysinge har. Dyr men fin.
 
Specialbeslag i Göteborg har dessa skruvar i både stål- och förkromad mässing.
 
Har de dem på hemsidan eller är det till att kontakta dem? Jag kan inte hitta dem på hemsidan.
 
UlfY skrev:
Har de dem på hemsidan eller är det till att kontakta dem? Jag kan inte hitta dem på hemsidan.
Jag har sett på plats att de har i sitt sortiment. Brukar själv köpa skruv med spårhuvud till båten hos dem.
 
Har hittat mässingsskruv hos den lokala järnhandeln.
 
Vi har precis köpt spårskruv hos Nackabyggnadsvård. Rätt dyrt, men behöver man inte så många så...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.