hejsan!

Jag ska till o börja med inredningen i en stor garderob nu snart, och har funderat på vad man ska göra allting av.
Ska man köpa såna färdiga vita skivor? Känns som att det kan bli väldigt jobbigt o få det bra i alla hörnen o vrår, o sen tycker jag väl att det ser rätt så sterilt o tråkigt ut.

Eller trä eller mdf o måla? Hur blir ytan att lägga kläder på med rent trä som man oljar in? Har målat lite prylar med linoljefärg o det blir en väldigt trevlig yta på faktiskt, borde funka eller? Eller suger tyget åt sig av oljan ändå?

Vad kan det finnas för fler material? Vad har ni använt?
 
W
Annars kan du ju spraylacka så får du ju lite snyggare finish :)
 
Jag valde till min köpta garderob en blandning. Själva stommen i björk och hyllorna vita. Är själv väldigt nöjd med resultatet
Så länge man har något i garderoben så blir det vita inte sterilt, kläderna livar upp.
 
Tack för tips!
men jag var nog lite otydlig med garderoben. Det är ett rum på ca 4*3 meter med snedtak längs långsidan som ska bli garderob. Har tänkt o bygga allt på plats, o rummet utanför är nyrenoverat, så att sprutlacka känns lite väl omständigt.

Det är en dubbeldörr mitt på långsidan o tanken är o ha dubbla rader med stänger längs resten av den väggen, täcka kortsidorna och den korta väggen vid snedtaket med lådor och ha något mer i mitten. Det finns inga fönster i rummet och mörkt golv, taket är visserligen vitt, men det gör nog inget om det blir lite mer vitt i rummet med.
Så det blir en hel del småbitar och pillande, många lådor inte så mycket öppna hyllplan. Men det kunde nog bli rätt snyggt med vissa detaljer i trä o resten vitmålat...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.