Sitter och planerar mitt badrum och velar.... är så förbaskat velande...

rummet är 166 * 240.

1 att ha möjlighet till dubbel komod men sämre utrymme för toalett om man har 90*90 duschhörna, (alt. 90*80) dusch.

2 att ha större utrymme för toalett men ingen kommod....

Kan någon ge mig några dräpande kommentarer om någon av lösningarna eller rent av komma med en ny :)
 
  • badrum1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • badrum2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
toan behöver 40-45 cm på varje siga mätt från mitten ( minns 20cm från sidokanten) för att inte kännas för trångt. Klarar du det så är det OK :). Går det att vika duschdörren inåt så kan den stå närmare den flexibla dörren ....
gaia
 
Jag tycker att lösningen till höger är bäst, tvättkorg kan du ha bredvid handfat om en sådan behövs.
 
Gillar också den högra lösningen. Har samtidigt noterat att man gått ifrån dubbla tvättställ i de visningshus som vi besökt.
 
Ja jag gillar också den högra bäst men samtidigt har jag fått indikationer på att vissa vill ha tillgång till handfat då de sitter på toa....
 
Hej,
jag har aldrig förstått vitsen med två handfat i ett toalett/dusch/badrum.
När är man två? Oftast vill man ju ha det lite privat vid dusch eller toabesök.
Enda undantaget är kanske riktigt små barn, och de kan väl dela på ett handfat.

Tag den vänstra lösningen, minska ned handfatet till "normal" storlek,
så det blir lite svängrum runt toan.
Och det blir perfekt om man har bråttom och vill borsta tänderna samtidigt som man gör nummer 1 på morgonen.

Och brevid duschen blir det som bonus plats för ett grunt skåp för handdukar,
schampoo, toarullar och annat.

//KoW
 
Om "någon" vill ha närhet till vatten/handfat när "någon" sitter på toa kan man ordna med en liten handdusch vid toa.
 
Hemmakatten
Vänstra lösningen tycker jag också är bäst. Precis som någon skrev får det plats med ett grunt skåp och även en liten pall att sitta på och torka sig eller måla tånaglarna. Tillgång till vatten från toaletten är ett plus.
 
Helena_Gavle skrev:
Om "någon" vill ha närhet till vatten/handfat när "någon" sitter på toa kan man ordna med en liten handdusch vid toa.
Och den riktar man mot vad då? Ner i ena skon?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.