Är på jakt efter ett fönster, vitt, öppningsbart, frostatglas (badrum). Karmbredd 50 cm & höjd 100 cm. På lokala biggvarufirman berättar de att det är ca 4-6 veckors lev tid.:eek:
Behöver fönstret om 2 veckor !!!
Någon som har tips på snabba leverantörer????:confused:
 
4-6 veckor var ju rätt snabb leveranstid. Brukar ligga på 10-12 veckor.
Återstår för dig att hitta någon som har i lager med andra ord.
 
C
Ja, det var snabbt, som sagt, 10-12 eller tillochmed 15 veckor är normalt annars.
Det är ju ett lite udda mått, du får väl ringa runt och höra om det är nån som som av en slump råkar ha ett sånt i lager.

Du kanske skulle beställt det för 4 veckor sen, om du ska ha det om 2 veckor?
 
Köp ett PVC fönster, levereras på 14 dagar.
Kostar med frostat glas ca 1500 kr i dina mått, du kan måttbeställa exakt på millimetern.

PVC tål fukt bättre än trä.
 
lite långt bort för dig men jag tyckte jag såg flera fönster med mått 5 x 10 och ett större 5 x 20 på beijer i malmö för 2500:- och där var aluminium utv.
 
Kolla på byggbutik.se
Bra priser!
 
Med frostat glas och det faktum att det är 5x10 (och inte 6x10) gör ju att det blir problem. Jag skulle nog sätta igen det hålet du har och invänta rätt storlek med rätt glas. Bara bit i det sura..
 
Hej

Björka Bygg utan för Kumla (XL bygg)

Har lite sortiment på lager dock omålat sedan får man ta den spröjs de fönsterna har, kanske inte så noga om det är bråttom?
 
Hej!
Köpte mitt fönster på PROBC, 10 dagars lev!!!! d^_^b
Helnöjd!
Där kan man få exakt vilket mått man vill.....
Polskt PVC fönster, med bättre U-värde än svenska fönster!!
 
kapten_nilsson skrev:
Polskt PVC fönster, med bättre U-värde än svenska fönster!!
âr du helt säker på detta?
 
kimmo_thn skrev:
âr du helt säker på detta?
Jag kan ju bara läsa innantill, men japp!d^_^b:D:wow:
Men om det nu är sämre eller lika bra som svenska fönster gör mig detsamma. Fick mitt fönster på tio dagar!!!!
 
Dessutom brukar det kosta typ 200 spänn extra om man vill ha frostat glas istället för vanligt.
Svenska tillverkare verkar debitera hur mycket extra som helst för frostat.

Att det kommer på två veckor och är helt okänsligt för fukt gör inte saken sämre.
Har faktiskt svårt att förstå varför inte fler sätter PVC fönster i badrum åtminstone...

typ den här killen, då hade han sluppit mögelpåväxt på fönstret.
Det här badrummet är hör och häpna gjort av en BKR medlem......
.
 
  • 3M7RPDLE60LEO7D5_3MBJSUGHM4OT0K80_____resize_s_800_0.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.