Behöver omedelbart komma i kontakt med ett företag som kan hjälpa till med ett 200m borrhål inför bergvärmeinstallation. Vill inte ha hjälp med själva inköpet av värmepump eller installation utan endast borrning...Någon som känner till företag med ok priser i Sthlmsområdet som faktiskt utför denna tjänst? Har försökt leta men hittar endast allt-i-ett paket... :p

Enormt tacksam för hjälp, råd och erfarenheter. Kanske ett ungefärligt pris? ::)
 
Kanske riskabelt att saga emot moderatorn ::) - men jag tror att det var en lite snabb genvag att saga "alla som kan borra" - enligt hemsidan ar detta ett forum for foretag som ar medlemmar i Svenska Borrentreprenorers Riksorganisation, och de pastar sjalva att "drygt 20% av samtliga verksamma borrningsforetag" ingar.

Sakert finns andra som kan borra lika bra men som star utanfor denna organisation.

Tack for tipset dock, da jag hade samma fraga som Kesella!
 
Mustang06 skrev:
Kanske riskabelt att saga emot moderatorn ::) - men jag tror att det var en lite snabb genvag att saga "alla som kan borra" - enligt hemsidan ar detta ett forum for foretag som ar medlemmar i Svenska Borrentreprenorers Riksorganisation, och de pastar sjalva att "drygt 20% av samtliga verksamma borrningsforetag" ingar.

Sakert finns andra som kan borra lika bra men som star utanfor denna organisation.

Tack for tipset dock, da jag hade samma fraga som Kesella!
Just det, passarej du noga.... ;)

Ja alla är nog en liten överdrift. Avanti är ju en annan sammanslutning för borrgubbar, där kanske man hittar 20% till av borrarna?

Fördelen med någon av dessa är ju att man garanterat (?) håller sig till specen för normbrunnen etc?
 
Tyvärr finns det rötägg i branchen, de är i och för sig inte många.
Kolla med någon som borrat. Tipset är dock, om du inte tänker installera själv, att installatören fixar fram borraren. Han har koll på vilka som är bra, eftersom det då är installatören som får stå för kalaset om det blir något fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.