Hej!

Jag står i valet och kvalet mellan att lägga ut lite mer pengar för en vassare takdusch (som visserligen oxå har en handdusch) och att satsa på en vanlig dusch.
...tänkte därför kolla med er som har takduschar om ni nu i efterhand fortfarande tycker att det var värt investeringen. Använder ni den fortfarande, eller växlar man snabbt över till handduschen?

/J
 
Vi installerade takdusch för 1 år sedan ungefär, och jag har sedan dess alldrig använt handduschen otroligt gött att ha. Eftersom prisskillnaden kan vara ganska stor så kanske man ska överväga vad annat man väljer bort, men jag har som sagt aldrig ångrat investeringen.

Duscha lugnt!

/Johan
 
C
Både och skulle säga fast vi har bara haft våran "kombidusch" i 2 månader.

Jag tycker du skall köpa en både och
 
Efter nästan avslutad badrumsrenovering har takduschen varit bland det bästa i hela badrummet.. Hur skönt som helst :)
 
Hemmakatten
Samma här. Takduschen är underbar! Men man måste ha en vanlig handdusch också.
 
Jag använder uteslutande takduschen, aldrig handvarianten. För frugan är det tvärtom tror jag.
 
Den är riktigt behaglig, börjar med den store och avslutar med handduschen.
 
Takdusch får vardagen att kännas lite mer lyxig. Längtar till jag kan sätta in min.
I nästa badrum blir det två stycken takduschar.
 
Det behöver inte vara så mycket dyrare med takdusch. Jag köpe en på Claes Olsson med en handusch oxå. 500 kr och jag är kabon nöjd. snygg och billig.
 
MathiasS skrev:
Jag använder uteslutande takduschen, aldrig handvarianten. För frugan är det tvärtom tror jag.
Exakt samma här..
 
FMM Garonne jag använder bara handuschen..... till att spola rent efter duschen ;)

Takdusch är bäst och absolut värt att satsa på!
 
Jag använder inget annat än takduschen. d^_^b
 
Vi har väldigt dåligt tryck i takduschen (och handduschen) och enligt rörmokaren så blir det alltid så i takduschar.

Har alla med tackdusch dåligt tryck i strålen?
 
Nej det har inte alla, men en stor takdusch stället stora krav på tryck i rören in i huset (och förstås väldimensionerade rör inne i huset).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.