Hej

Har ett litet problem med hur jag skall få min badrumsvägg styv framför mitt golvvärmeskåp.

Min tvättstuga och badrum ligger vägg i vägg, i tvättstugan sitter golvvärmefördelaren som är ca 1m bred och 95mm djup.
Jag har reglat med 120 reglar och har för avsikt att kakal båda väggsidorna.
På grund av golvvärmeskåpet så blir det närmare en kvadrat som inte får något stöd på badrumssidan bakom skåpet.
Är lite orolig hur detta blir med tätskiktet även om jag lägger dubbla skivor över. På grund av golvvärmerören och skåpet får jag varken syll eller reglar förrän närmare metern upp från golvet.
Vet att man inte skall lägga organiska skivor bakom, men funderar på specialbyggda stålreglar, plywood eller mineritskiva.

Hur har ni andra löst det som har liknande situationer, eller någon som har något förslag?

/Gurupower
 
Lyfter tråden ihop om att någon har en ide om hur jag bör hantera det.
 
Det går inte att limma baksidan av skåpet mot väggskivan? ev. bygga på baksidan med 2 skivlagerlager så du kommer i rätt tjocklek
Kan du tex. flytspackla 5-6cm högt, efter att badrummets väggskivor är på plats, mellan reglarna? då får du det stumt ner till iaf
 
Antar att du inte vill ha en ännu tjockare vägg?
Om det skulle vara OK, så kan du ju regla på med 45 inne i badrummet, så får du ju en tunn reglad vägg bakom din låda.
 
Hej

Tack för era svar.

Göra väggen tjockare blir problem pga en golvbrunn.
Däremot är det en bra ide att gjuta upp en klack som syll bakom gipsskivorna.

Skulle kanske gå att lägga ett extralager med skivor bakom skåpet, dock är skåpet inget att fästa i.

Skall klura vidare, fler förslag är välkomna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.