Tekopptekopp
frhe skrev:
Om inte annat så har de kunnat höja priserna pga enorm efterfrågan i förhållande till utbud. Redan innan ROT-avdraget hade de fyllda orderböcker, men nu har regeringen helt satt marknadsreglerna ur spel inom byggbranschen.
Vad menar du med att "regeringen har satt marknadsreglererna ur spel"??
 
Tekopptekopp
raffe skrev:
De jäkliga e att killarna gör jobb åt svenska firmor som i sin tur tar hutlöst betalt av privatpersoner för att få precis samma jobb utfört..........
En liten tröst är väl att stora delar av kulorna förhoppningsvis stannar i Sverige och rullar vidare hos oss här och inte försvinner med någon båt.
 
optimum
Blir trångt med 4 hantverkare i ett så litet badrum

;)
 
Två som bygger och kaklar är ingen ovanlighet. Ska man hålla en kort byggtid kan man inte heller lämna bygget i väntan på rör och el utan får samsas dom få timmarna.
 
Spontan kommentar bara, varför redovisade du priset exkl moms? Alltid inkl moms till privatpersoner... hade en rejäl diskussion detta med en markanläggare för något år sedan som hela tiden när man ringde till honom för att få en kostnadsbild svarade med exkl moms, när jag sedan fick fakturan så var den mycket riktigt inkl moms och rejält mycket högre än vad jag fått till mig.

/Henrik
 
Tekopptekopp skrev:
Vad menar du med att "regeringen har satt marknadsreglererna ur spel"??
Att man går in och, med skattemedel, stimulerar en bransch som redan går på högvarv. Man ökar efterfrågan med bevarad tillgång genom en myndighetsåtgärd, vilket i mina ögon är att sätta marknadsreglerna ur spel.
 
Redigerat:
andem038 skrev:
Har hantverkarna höjt sina priser pga ROT-avdraget för att kunden ändå tjänar på det? Kan någon ärlig hantverkare svara på det?
Det tror jag absolut! Iaf sen hantverkarna själva måste sköta pappersarbetet å få skiten om kunderna ej är berättigade till ROT. Fattar inte varför det inte kan vara som i början när kunden själv fick skicka in ansökan, har själv gjort det å det var hur enkelt som hellst!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.