Slog till idag på en dyyyyyr Miele maskin. Hoppas jag blir nöjd  :surprised:

En Miele W 4146 WPS blev det. http://www.miele.se/se/hushall/Produkter/1141_6138.htm

20000039255.jpg

Är det någon som har en sån eller någon annan i 4000 serien? Vore kul att höra vad ni tycker om den. Jag får vår på fredag.
 
W
Vi har en miele värsting vet inte om det är samma som dig men den kostar runt 14500 på det billigaste stället. Frugan tycker inte om den alls, hon ångrar grymt att vi köpte den. Det e inte att den inte fungerar utan att den e så grymt oanvändarvänlig, fullständigt idiotiskt system som ska kålla vikt, sedan ska man öppna luck, kålla vikt, trycka knapp, stänga lucka, trycka knapp, (inte helt korrekt beskrivet av mig nu för jag har aldrig själv gjort det men frugan säjjer att det e för djävligt) gör man i fel ordning så går den inte igång samt att det stor en STOOOR varning i manualen och vägningsgrejjen i den kan sluta funka om man gör fel. Det är förövrigt omöjligt att inte göra fel, vet inte om våran har slutat funka för jag rör den inte. Ska få hit service gubbe på fredag för att titta på den då den buggar ur titt som tätt och vägrar starta.
Helt klart för mycket oanvändarvänlig teknik.
 
Hehe ok. Det låter inte kul.

Tur för mig då ;) som vale den modell som är precis under de modeller som har touchpanel och viktmätning av tvätt och automatisk dosering av tvättmedel och allt vad dom har.

Den vi beställde har vred, knappar och en LCD display. Det enda som är lull-lull är väl att det är blå "Led-belysning" i trumman ;D

DalaHemtjänst tog 15.000kr för den men jag prutade ner den till 13.500kr.
 
C
brevik skrev:
Den vi beställde har vred, knappar och en LCD display.
Det jag inte gillar med våra Miele-maskiner är det urbota korkade vredet som har två "hack" för varje programval så att vredet stannar antingen lite före eller lite efter den inställning man vill ha - inte mitt på. Så man är aldrig riktigt 100% säker på om den t.ex. står på 60 eller 90 grader. Som tur är har jag dock aldrig lyckats vrida fel.
Men det kanske bara är på just den modellen. De är några år gamla vid det här laget. ;)
 
Får hoppas att det inte är så på våran. Dom kanske har löst det problemet eftersom dessa är maskiner ur deras nya serier som de lanserade i September i år.

cpalm skrev:
Det jag inte gillar med våra Miele-maskiner är det urbota korkade vredet som har två "hack" för varje programval så att vredet stannar antingen lite före eller lite efter den inställning man vill ha - inte mitt på. Så man är aldrig riktigt 100% säker på om den t.ex. står på 60 eller 90 grader. Som tur är har jag dock aldrig lyckats vrida fel.
Men det kanske bara är på just den modellen. De är några år gamla vid det här laget.  ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.