Hemmakatten
Skulle vilja sätta upp tre stjärnor, gärna en större och två mindre i ett träd utomhus, men hittar inga sådana att köpa. Kanske kan man tillverka en ram själv och sätta en ljusslinga runt, men känns inte så lockande. Har någon sett nåt liknande i butik eller på internet?
 
Hemmakatten
Jahaja, alla använder tydligen bara vanliga ljusslingor utomhus.;) Ingen endaste som har något annat tydligen. Men, om vi nu bortser från en stjärna som tydligen inte finns att köpa (jag har tittat i alla de vanligaste affärerna och byggvaruhusen och letat lite på internet), finns det inget annat man kan sätta upp?

Vi har en björk och att slänga upp en ljusslinga i den känns inte som att det blir snyggt (och dessutom är det några meter upp till grenarna). Att få upp några stjärnor med hjälp av en lång stång hade varit fint och enkelt.

Vad kan man då hitta på? finns det något annat än en ljusslinga?
 
Förra året såg jag en stjärna till flaggstång eller husfasaden på blocket . Sök på julstjärna för flaggstång (Sundsvall). Kanske något stor 150 cm i diameter :D
 
Kolla med kommunen var de köper in sin julbelysning.
 
Hemmakatten
Wow, detta kan man kalla RIKTIG julbelysning. Många fina belysningar jag kan tänka mig. :) Tack för hjälpen!
 
Redigerat:
Hemmakatten
Tack för tipset, Lena!
 
Åh, kan du inte lägga ut en bild när du har fått upp stjärnorna? Kan tänka mig att det blir jättefint.
 
Hemmakatten
Jo, jag skall försöka lägga ut en bild (är dock urdålig på att fota o lägga in bilder).

Har bestämt mig för att köpa en eller tre proffsstjärnor från decolight. Visserligen kostar de 1000-1500 kr styck, men de är stora (ca 1x1m eller mer), lär hålla i många år och det är LED-belysning som är hållbart och lyser bra.

Å andra sidan, om man räknar ihop alla ljusslingor man köper varje år och sedan kastar för att de går sönder, så kan nog detta vara en bättre affär i längden.

Det allra läckraste var ett "snowfall", http://www.helgbutiken.se/categories/Ljusdekorationsl%F6sningar-f%F6r-f%F6retag-och-kommuner-/ , scrolla ner och klicka på "´här´´ för att uppleva snowfall". Det ser precis ut som ett "månbelyst" snöfall. Dock kostar ett set med 10 st dubbelsidiga 1 meters långa stavar ca EUR 600. Det får nog vänta till nästa år. Men, vet precis trädet det skulle sitta i, och det vore så läckert.
 
Redigerat:
Hemmakatten
Så, nu har jag beställt 3 st stjärnor, enkla i formen, ganska små, LED-belysning, leverans före 10 december.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.