Som hantverkare i shlm verkar det svårt att lämna offerter och även dyka upp på
bestämd tid.

Har blivit lovad offert flera gånger efter påtryckning, men endast fåttin två av 5 stycken. Väntat i över 2 månader nu.

Blir nog att göra jobbet själv...
 
D
Har också lagt ut jobb på Bello och haft flera som kommit och tittat på ett jobb. En återkom och sa att han inte tyckte han hade rätt kompetens för jobbet. Ett bra svar, om än något tråkigt för mig... De andra (2) har inte hört av sig alls efter att ha tittat.

Har till slut, genom en leverantörs hänvisning, fått tag på en hantverkare som gjorde arbetet (håltagning/installation av trappa).

När det gäller din hantverkare som inte vill göra det på ROT, så räcker det ju att han har F-skattebevis om han kan göra klart arbetet nu i år. Då kan han fakturera som vanligt så ROT-deklarerar du själv.
 
Mikael_L
ridax skrev:
Har också lagt ut jobb på Bello och haft flera som kommit och tittat på ett jobb. En återkom och sa att han inte tyckte han hade rätt kompetens för jobbet. Ett bra svar, om än något tråkigt för mig...
Men visst är det ett förtroendeskapande svar?
Får du något nytt jobb som mer troligt ligger inom hans kompetensområde skulle du väl inte tveka att kontakta han?
Iaf jag är glad om den jag anlitar vet och känner sina begränsningar och därmed nekar att göra ett jobb på min egendom på chansning.
 
D
Mikael_L skrev:
Men visst är det ett förtroendeskapande svar?
Jovisst, jag skrev ju också att det var ett bra svar... Men det hjälpte mig ju inte för stunden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.