När jag läser inlägg har det börjat visas "För en timme sedan" , i stället för "kl17:15". Jag hittar inget i inställningarna för att rätta till detta. Är det bara jag som är dum i huvudet?
 
Nej, det är Per som testar nya djärva tidsformat. Själv är jag nog en vanemänniska och vill ha det som det alltid har varit. Men Per var övertygad om att alla skulle gilla detta ...:)

Det är lätt att ändra tillbaka.
 
Inte jag.
 
jag ger d^_^b för detta nya sättet att ange tiden för sista inlägget.

Men då är jag dock ny i dessa forum så jag har inte hunnit bli ett vanedjur ännu.
 
Thomas59
Vet jag VILKET KLOCKSLAG inlägget gjordes behöver jag inte räkna hur länge sedan/när det var som inlägget skrevs.

Anges tiden SEDAN inlägget gjordes måste jag räkna och det är inte lika intuitivt.
 
Hemmakatten
Usch, jag tycker också denna tidsmarkering känns jobbig. Håller med Thomas.
 
Får också instämma här. Blir lite stökigt att ha minuter,timmar,dagar,veckor sedan och därefter datum. Kanske kan man sänka det till 24h. Eller varför inte både och? "Datum + (xx timmar och xx minuter sedan)" :)
 
Gillar inte!
Bätttre förr. nu kan det stå: för en vecka sen
inte vidare exakt
 
kanske senaste timmarna kan redovisas på detta sätt?
 
Jag vet ungefär när jag senast kollade ett forum, och då har jag mest nytta av att se datum och klockslag för inläggen. Att olästa inlägg är markerade i fetstil har man ingen nytta av om man använder flera datorer eller om man varit inloggad.
Oftast läser jag inlägg utan att vara inloggad.
Jag har inte förstått varför fetstilsmarkeringen påverkas av att man loggar in.

Jag tycker alltså att det nya formatet är en försämring!

/Hasse
 
Gillas inte! Svårt att hitta!
 
Det var bättre förr!
07:48 18/11 -09
 
Så här der det ut i min gmail:
08.12 (0 minuter sedan)
Jag tycker att det fungerar bra.
 
Tack för alla synpunkter! Nu har jag ändrat tillbaka. :)

Det nya formatet blev inte så bra som jag hade tänkt. Det funkade väldigt bra inom den senaste timmen när det står (59 minuter sedan), men sedan tycker jag att det blev en försämring. Särskilt dåligt och ej exakt blev det inne i inläggen där det stod (1 dag sedan) utan tidsangivelse. Nej, tillbaka till det gamla.
 
Tack och lov :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.