Hej

Någon som känner till trivselhus serie Futura? (Det skall vara en lite billigare serie med 1,5plans hus, dock med samma standard som övriga trivselhus)

Vet någon om det finns något uppbyggt?

/Kono
 
Kan du länka? Jag hittade ingen info om detta på hemsidan?
 
Ring till dom det Gjorde jag och dom skickade filen.
Det är 9-olika hus i den serien.
Med samma standard som i övriga av deras hus.

Mvh Anders
 
hejbah skrev:
Ring till dom det Gjorde jag och dom skickade filen.
Det är 9-olika hus i den serien.
Med samma standard som i övriga av deras hus.

Mvh Anders
Ja, tagit kontakt med dem. Riktigt intressant, som sagt samma standard som resten av Trivselhus, Verkar dock inte finnas så mycket visningshus uppbyggda på den serien

/Kono
 
Bygger futura no2, men verkar vara lögn att få tag på k-ritningar och dylikt innan huset är beställt. Tycker att de skulle kunna lämna ut dylika ritningar (iallafall på omoddat hus) innan huset är beställt så att man kan räkna lite på grundarbetena själv. ska fixa det själv eftersom jag jobbar med det. men man vill ju ha koll på materialåtgång så man kan jämföra priser etc. någon som har några tips kanske?
 
Vi bygger Futura 08 (ett enplanshus, ca 131 kvm) i Norrmjöle, ca två mil söder om Umeå! Slutbesiktning beräknas till maj 2010. Vi är jättenöjda hittills med samarbetet med Trivselhus!
 
Låter väldigt intressant!

Är det någon som har bilder?
 
Blir alltid lika skeptisk när något är billigare men samma kvalitet / standard. Hur kan Trivselhus erbjuda en serie hus till en billigare peng än övrigt sortiment utan att göra avkall på material och standard? Någon hake måste ju finnas.
 
redcoon skrev:
Blir alltid lika skeptisk när något är billigare men samma kvalitet / standard. Hur kan Trivselhus erbjuda en serie hus till en billigare peng än övrigt sortiment utan att göra avkall på material och standard? Någon hake måste ju finnas.
Det är en mycket enklare platta utan en massa vinklar. De använder sig av sitt maximala avstånd mellan takstolarna.
Dvs samma begränsningar som hos alla billigare serier hos andra hustillverkare.
 
Kono skrev:
Det är en mycket enklare platta utan en massa vinklar. De använder sig av sitt maximala avstånd mellan takstolarna.
Dvs samma begränsningar som hos alla billigare serier hos andra hustillverkare.
Med då är ju standarden inte densamma som övriga Trivselhus som du skrev i ursprungsposten. Man har gjort avkall på material och kvalitet även om den nya serien i sig kanske står sig bra i jämförelse med andra tillverkare.
 
Hej!
Vårt hus (Futura08) har tolv takstolar + två gavelspetsar och är 14.48 m långt och 10.28 brett - och jag har ingen aning om det är få takstolar eller ej. Genom att planlösning, konstruktionsritningar, material används i en serie hus kan kostnaderna hållas nere.

Det Trivselhus har som marknadsföringsidé är ju egentligen det motsatta: Att du som kund får ditt alldeles unika hus (att kunden sitter med en arkitekt, tittar på en massa skisser + kundens önskemål och sammanfogar dessa i ett nytt projekt). Det kan man ju räkna ut att det blir dyrare!

Vad gäller plattan vet jag inte om den är enklare på ngt sätt... Jag tror inte att Futuraserien har några vinkelhus så man få väl jämföra med hus utan vinkel.

Vi hittade en planlösning precis stämde överens med våra önskemål så vi behövde inte ändra något förutom några mindre justeringar (takhöjd 2.70 istället för 2.40, byte till bastu istället för en klädkammare + flytt av en dörr).
 
Redigerat:
redcoon skrev:
Med då är ju standarden inte densamma som övriga Trivselhus som du skrev i ursprungsposten. Man har gjort avkall på material och kvalitet även om den nya serien i sig kanske står sig bra i jämförelse med andra tillverkare.
jorå, enklare konstruktion betyder inte lägre standard. det är billigare att bygga enkla rektanguköra 1,5-planshus, än t.ex hus med pulpettak, förhöjda väggliv, vinklar o.s.v. Kvaliten är densamma och materialvalet detsamma. Om man dessutom låser planlösningar, får upp volymerna och kan serietillverka så blir det ännu billigare. Så är ofta fallet med budgetserier.
 
I vilket prisintervall ligger dessa hus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.