Hej!

Jag håller på med att fixa mitt garage. Nu har jag lyckats få ut all skit och tänkte börja måla väggarna. Dom ska bli vita hade jag tänkt. Dock vet jag inte riktigt hur jag ska göra :-? Det är typ puts vägg, ja som i typ alla garage ni vet. Dock har det släppt lite på något ställe då det är ett gammalt gammalt garage som inte vårdats väl...  Tänkte spackla först. Eller vad ska jag använda för att fixa små hål och så? Sen är det även ganska skitit. Massa spindelnät och dam ni vet. Ska jag tvätta väggarna på något sätt?

Så jag behöver alltså råd om vad jag ska göra innan jag slänger på färgen!

Nu står alla saker ute så ett snabbt svar vore bra så dom slipper stå där i flera veckor :-/

//Calle P 15 år
 
Hepp, ingen som vet något? Jag ringde en färghandel som sa att det vore bäst att tvätta av väggarna med målartvätt innan målning om dom var skitiga. Så det har jag gjort och sedan skölt av med vatten. Dom viste inte hur länge man är tvungen att vänta innan man kan börja spackla och måla. Någon som vet det? Och vad ska jag använda för spackel? Såg att vi hade typ husfix. funkar det? Ganska stora ytor som har släppt.... Om det är något ni inte förstår så tveka inte att fråga!

Super tacksam för svar!
 
  • Gilla
Neureuter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.