Går ju framåt i alla fall...
 
Mikael_L
Det ser bra ut det där.
Tråkig årstid att jobba, jag har själv märkt vad dagarna är korta...

Varför har du kortlat så där mellan alla reglar?

Jag försöker se hur det ser ut i hörnen, men ser inte riktigt.
Om du missat att få en regel pbs i hörnet att fästa gips eller panel eller vad du nu ska klä innerväggarna så är det läge att slå dit en 45x45 nu.
 
Redigerat:
Trevligt projekt!

Ganska lika det jag själv gjorde förra hösten/vintern. Även det fristående 15m2 (gäller ju att nyttja och bygga så stort man får). .

Tror du får räkna med att det tar ganska lång tid innan den elektriska golvvärmen ger någon värme i golvet om du inte skall ha del på hela tiden... Har själv elektrisk golvvärme i badrummet och tvättstugan och båda tar sin tid (flera timmar - 1 dygn) att få upp vettig värme i trots att det är över +20 i huset när jag slår på till hösten.

Kommer du att ha vedeldat eller el?

Några tips på vägen som jag är glad att jag gjort:
1. Kylskåp (inbyggt i väggen i relaxen så att själva kylskåpet är under övre laven i bastun)
2. Stereo. Är riktigt mysigt att ha lite bakgrundsmusik på när man badar alt. toppen när det är fest. 2 högtalare i bastun och två i relaxen kopplat till bilstereo som läer USB.
3. Dold belysning. 230V ljusslang i relax och 12v ljusslang i bastu. Funkar hur bra som helst.
4. Vedeldad ugn med rejält tilltagen glaslucka. (sprider mysigt ljus och sprakar fint).

Tips att behandla panelen med om du inte vill måla: Järnvitriol då får du en panel som åldras med värdighet och blir grå i tonen. Ser riktigt gammalt ut...

Lycka till med bygget, skall följa det med intresse!
 
Redigerat:
Hur går det här då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.