Dom finns ju även i Logosols namn numera.
Någon mer än Snorungen som har en? Eller provkört?
Kommentarer/rescensioner mottages tacksamt.
 
Fan vad tokig jag blir.:mad: Varit ut i garaget och tagit kort och skrivit en lång kommentar och vad händer? Jo datorn krachar.
Men men... lite kort vad jag skrev:
Har inte provat fräsning så mycket men däremot gjorde jag slitsfogar till några glasdörrar. Och jag kan lova att det var mycket lätt att justera in perfekt sugpassning i hörnen. Se bild. Inställningarna i olika riktningar sker med vev med skala. Se bild: Varje varv motsvarar 4 mm. Tiltning motsvarar varje varv 3.6 grader. Maskinen är gjord i gjutjärn utom anhållen som är i aluminium men det är väldigt stabilt ändå. Släden går väldigt lätt, men man känner att det är mycket massa i rörelse och kroppen fylls med en känsla av kvalité. Ganska enkelt byter man spindel och kan köra skaftfräsar från alla tänkbara riktningar. X-Y bordet väger bly och går väldigt lätt så där andas det också kvalité. Tvingarna väger också bly så dom verkar vara gjorda i stål.

Finns väl några kommentarer här och här.

Glömde skriva att det var en classeklinga jag använde.
 
Nu kan jag inget om dessa maskiner, däremot jobbar jag som underleverantör/utvecklare till CNC5000 och CNC8000, och tänkte bara flika in med att det heter MOReTENs.. uttalas MÅRTEN'S :)

/L
 
Loner skrev:
Nu kan jag inget om dessa maskiner, däremot jobbar jag som underleverantör/utvecklare till CNC5000 och CNC8000, och tänkte bara flika in med att det heter MOReTENs.. uttalas MÅRTEN'S :)

/L
Japp, jag vet.
Men jag ids inte skriva på det där fåniga sättet, som på nätet kan uppfattas som att man SKRIKER:rolleyes:
 
Har börjat lära mig min MF30 efter 10 månader, enormt stabil och proffsig maskin som kan "allt". Med X-Y bord finns knappt några begränsningar och med tiltbar spindel både framåt och bakåt behöver man inte många stål för att få till de mest trevliga profiler.

Dock kräver maskinen många omställningar och ibland tidsödande inställningar samt instruktionsboken är riktigt usel. Det är inte Moretens starka sida med teknisk information. Dock har dom en bra demovideo på hemsidan som jag studerat för att lära mig maskinen.

trevligt se tipset med sågklingan, har nyss inhandlat en nu!

Mvh/ Esbjörn
 
Apropå vad det heter, så skriver man varken DeWALT eller IKEA i normal text, som här, utan DeWalt eller Ikea. Om företag önskar skriva på det gapiga sättet i sina egna alster får de väl det, men det är inte praxis i annan text.

Hur uttalet är var mer intressant, jag har hört såväl "Moooorten" som "Moretens".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.