Danne78 ,inte alls negativt inställd till Makita slagborrmaskiner. Vad jag flaggar för (utan hänsyn till priset som jag inte refleketrat över) var att det är onödigt att köpa en tung slagborr om det är en skruvdragare man ska ha.
Själv har jag motsvarande Bosch men pga dess tyngd så åker den bara fram vid slagborrning och långafranska skruvar. Dom små dragarna löser allt annat galant.

Att jag sedan föreslog ett paket med skruvdragare och slagskruvdragare för ett lägre pris...och inte TS nappade.... då förstår jag inte riktigt tänket bakom. Jag vill inte att TS ska hamna i fällan av att impas med höga volt ta, många Ah och tunga stabila maskiner...
 
Nimajneb skrev:
Danne78 ,inte alls negativt inställd till Makita slagborrmaskiner. Vad jag flaggar för (utan hänsyn till priset som jag inte refleketrat över) var att det är onödigt att köpa en tung slagborr om det är en skruvdragare man ska ha.
Själv har jag motsvarande Bosch men pga dess tyngd så åker den bara fram vid slagborrning och långafranska skruvar. Dom små dragarna löser allt annat galant.

Att jag sedan föreslog ett paket med skruvdragare och slagskruvdragare för ett lägre pris...och inte TS nappade.... då förstår jag inte riktigt tänket bakom. Jag vill inte att TS ska hamna i fällan av att impas med höga volt ta, många Ah och tunga stabila maskiner...
Uppskattar råd och tips. Stort tack.
Det är min uppfattning om vad den skruvdragare är som är skev:D

De små 10v du tipsade om verkar smidiga och bra men jag känner att jag tror inte klumpighet är ett problem med en lite större allsidig maskin.
Dessa maskiner är ju inga jättemonster direkt.

Ska fundera lite till men jag tror det lutar åt en lite större maskin. Tror jag kommer svära mer om jag har en klenare maskin som inte orkar borra ett litet hål än om jag dunkar i min större skruvdragare i IKEA skåpet.
 
Suhagg skrev:
Uppskattar råd och tips. Stort tack.
Det är min uppfattning om vad den skruvdragare är som är skev:D

De små 10v du tipsade om verkar smidiga och bra men jag känner att jag tror inte klumpighet är ett problem med en lite större allsidig maskin.
Dessa maskiner är ju inga jättemonster direkt.

Ska fundera lite till men jag tror det lutar åt en lite större maskin. Tror jag kommer svära mer om jag har en klenare maskin som inte orkar borra ett litet hål än om jag dunkar i min större skruvdragare i IKEA skåpet.
Men du... hur mycket skruvdragaren orkar mäts i Nm och inte i Volt,;)
Den slagskruvdragare som jag länkade till tidigare är dubbelt så stark som din tänkta slagborrmaskin....

Men ska du sätta upp mycket på väggarna i ditt tegelhus samt såga ut doshål i plankväggar när strömmen är avslagen så ligger du helt rätt med din 18Vare.
 
Eller om man inte gillar oväsen, slagskruvdragare låter en del....
10,8-orna funkar fint till IKEA-skåp. Ska du bara skruva med den så är 10,8V-borrskruvdragarvarianten (030 i st f 330) med bitschuck allra nättast.
 
Nu är allt beställt. Blev av lokala handlare istället för UK.
Så här slutade det.

Hitachi C6BUY

Bosch GWS 11-125 CI 125mm

Bosch GCM8S med stativ 2600

Bosch GST135 CE1

Bosch GBH2-26 DFR

Hitachi DS18DSAL GULD 18V HITACHI 2 ST 3,0AH LI-ION BATT
 
Var hittade du nya Hitachi-cirkeln, och vad kostade den?
 
Danne78 skrev:
Var hittade du nya Hitachi-cirkeln, och vad kostade den?
Inte prata priser nu allt sånt vill jag förtränga :D

Den finns på XL-bygg, Tools, Uppsala maskin och verktyg mfl.
Ingen större prisskillnad.

2300 + moms
 
Hitills fått min Bosch GBH2-26 DFR samt min billiga Meec tigersåg.

Boschen är ju en grymt fin maskin. Torkade av den innan jag la ner den i förvaringsväskan :D
 
Suhagg skrev:
Hitills fått min Bosch GBH2-26 DFR samt min billiga Meec tigersåg.

Boschen är ju en grymt fin maskin. Torkade av den innan jag la ner den i förvaringsväskan :D
Kul. Det känns att det finns en del kraft när man gasar med Boschen. Samma känsla som med slagborren jag länkade till tidigare som har liknande motor..
Hur tycker du att utbyteschucken fungerar?


Angående att torka av maskinerna så går det snabbt över:D:D
 
LLLVäxjö skrev:
Kul. Det känns att det finns en del kraft när man gasar med Boschen. Samma känsla som med slagborren jag länkade till tidigare som har liknande motor..
Hur tycker du att utbyteschucken fungerar?


Angående att torka av maskinerna så går det snabbt över:D:D
Chucken funkar fint. Enkelt och smidigt.
 
köpte en hitachi c6buy i väska här om dagen på Lindaren för 2500kr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.