Den dubbla! Snacka om dubbelfjöl! :D
 
Knappt 80 papp .... Och gotisk stil!

Slår vad om att den siktar på brittiska marknaden.
 
WOW! Tja, en toatron vore kanske något...
Det lutar nu åt att det blir ett svart och vitrutigt klinker. Är inte dödsförtjust i det men hittade ett utställningsbås på en färghandel där man hade använt sig av en vit platta som gav sken av att vara "gulnad", alltså inte kritvit. Tyckte att det kunde vara ett bra alternativ. Nackdelen är att det kommer att synas väl att den inte är vit mot den vita toastolen (det är kanske där toatronen kommer in:). Men det kanske inte är så farligt.
På väggarna blir det nog pärlspont, nu återstår bara att lösa hur det ska vara kring badkaret. Blir nog att ringa försäkringsbolaget.
 
gafsan skrev:
Just nu spacklas det i vårat nya badrum för en schackrutig plastmatta! Hopplöst att vara tidsenlig i ett gammalt hus, så det är bara att göra det så att man trivs och att det fungerar med materialen. Kan lägga in en bild nästa vecka, Jag vet att mönstret kommer att bära ur mot fönstret men med inredningen på så ser man inte så mycket av det! Man renoverar ju badrummen oftare än köket så jag skulle nog vara rädd om köket! :)
Vilken schackrutig plastmatta har ni valt? Jag har bara hittat den jag nämnde ovan, men det kanske finns fler?
 
Vi har tagit Gerflors matta. Lägger upp en bild så snart mattläggaren är klar.........
 
Ah, då är det samma som vi hittat. Den ser fin ut!
 
Tegelgolv är oslagbart vackert i ett gammalt hus! Alltså riktiga tegelstenar som är kapade i tunna skivor. En vän till mig har det och det är helt otroligt vackert.
 
Lite OT...men fick du något svar pfrån försäkringsbolaget om vart man kan sätta pärlspont? Kan man ha det bakom badkaret eller är det ajja bajja?

Ja vill också gärna ha tips och bilder på hur man kan renovera/inreda badrum så att de smälter in i ett gammalt hus.

Vårt hus fick badrum och toalett först runt 1970/80-talet och är inrett med rosa plastmatta på väggar och golv. Not so snyggt!

Vi har många renoveringsprojekt i kö så detta får nog vänta lite på renovering men förr eller senare ska det fixas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.