9 523 läst · 9 svar
10k läst
9 svar
Brainstorm - vad göra med överblivet golv(spill) från golvläggning?
Jag har lagt en del ekparkett 15 mm (click). Nu har jag en del både kortare och längre bitar över. Har ni idéer på hur man kan göra något finurligt med dom?
Golvlister?
Parkettgolv på vägg på ngt vis?
Fönsterbrädor?
Golvlister?
Parkettgolv på vägg på ngt vis?
Fönsterbrädor?
Vi använde några sådana rester till att bygga en ny låda till dörrklockan, istället för den gamla vita, fula från 70-talet. Blev mycket snyggt.
Behåll dem. Jag har mina bitar till allt. Bilramp till barnen, ramp över trösklar när man ska flytta kylskåp etc. Socklar under mina bokhyllor istället för vit melanin. Skärunderlag när man ska precisionspilla nåt med skalpell.
äsch, jag tycker att det är ett bra spill.
äsch, jag tycker att det är ett bra spill.
Vårt hus värms av ett ettrörssystem där värmerören ligger på golvet utmed väggarna. Ursprungligen doldes de av fula och ömtåliga plåtlister. Dessa har jag kastat och istället satt upp "golvlister" av strimlade klickgolv med en liten hålkälslist ovanpå.B BigTupp skrev:
Jag gjorde en skrivbordsskiva av överbliven klickparkett. Limmade tarketts holländska mönster på Mdf, satte en teaklist runt om. Nöjd med resultatet.
I pandemitider behövdes det ju dubbla arbetsplatser så gjorde samma sak med överbliven kolmårdsmarmor från badrummet.
I pandemitider behövdes det ju dubbla arbetsplatser så gjorde samma sak med överbliven kolmårdsmarmor från badrummet.