Tjo!

Som överskriften lyder. Går det att få Easy Cover att fästa direkt på obehandlad plywood?
Jag väljer mellan det och sätta renoveringsgips.

Tips/erfarenheter?

Mvh
Thomas
 
Ja absolut. Jag satte på OSB häromdagen. Det gick jättebra.Möjligt att man måste använda lite mer lim då det suger en del.
 
Tack för svar! =)

Någon som vet vad det kostar, uppskattningsvis, med Easy Cover per kvm inkl lim?
Har för mig att de är rätt dyra när jag köpte sist. (om man vill ha "rätta märket")
 
Det är alltså skillnad på att sätta Easy Cover och vanlig tapet på OSB/träskiva då..
Beror det på våtrumslimmet fäster bättre på träskivan?

Någon som har gjort detta och haft det en längre tid (mer än 2 år)? =)
 
Det är samma kostnad att sätta Easy cover som renoveringsgips, bägge kostar ca 30:- /M2 men sen tillkommer lim resp gipsskruv och spackel.
 
Det blir renoveringsgips för att få det helt slätt. (har skarvar på plywooden som buktar ut lite)

Någon som vet vem som är återförsäljare, och har det hemma, 3000mm höga renoveringsskivor?
Jag har hittat 2500 och 2700mm.
 
Norgips tillverkar 3000 långa ovh 900 breda men var de säljs hittar jag inte :(
 
Tack! Både Norgips och Knauf Danogips har i sitt sortiment, men var jag hittar det i en butik i malmöregionen hade varit najs.

De flesta verkar inte så villiga att ta hem iom det inte är någon åtgång.
Får nog bli att skarva...
 
HakanJ HakanJ skrev:
Ja absolut. Jag satte på OSB häromdagen. Det gick jättebra.Möjligt att man måste använda lite mer lim då det suger en del.
Har du inga problem med blödning av osb'n eller att skarvarna släpper? Tänkte själv sätta renoveringstapet på osb men är inte säker att det håller, man hör så många olika åsikter...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.