Håller på med att riva och bygga nytt undertak.
Då isolering ligger dikt an mot undertaket från vind så har det blivit en del skyfflandes upptill.
Har tänkt tanken för att slippa skyffla en massa lösull från ena halvan av taket till den andra så kanske man kunde använda någon slags dammsugare (?) för att flytta ullen.

Några andra tips, förslag elr ideer?
 
Redigerat:
En rejäl lövsug??
 
Du kan hyra en sådan blåsmaskin man använder för att lägga ut lösullen. Fast det enklaste är nog att ta fram snöskyffeln och skotta undan ullen.
 
Tekopptekopp
MathiasS skrev:
Du kan hyra en sådan blåsmaskin man använder för att lägga ut lösullen.
Jag det blir ju bra :D. Först får man suga ut ullen för att kunna stoppa ner den i en maskin. Jätteeffektivt:D
 
Tekopptekopp skrev:
Jag det blir ju bra :D. Först får man suga ut ullen för att kunna stoppa ner den i en maskin. Jätteeffektivt:D
Öhhh......

Dessa maskiner är reverserbara och kan användas som dammsugare. Mao kan man få ullen dit man vi direkt om man bara får upp maskinen på vinden. :rolleyes:
 
Tekopptekopp
MathiasS skrev:
Öhhh......

Dessa maskiner är reverserbara och kan användas som dammsugare. Mao kan man få ullen dit man vi direkt om man bara får upp maskinen på vinden. :rolleyes:
OK, var kan man hyra en sådan som är "reversebar"?
 
Tekopptekopp skrev:
OK, var kan man hyra en sådan som är "reversebar"?
Testa att Googla på hyra lösull. Jag fick 5870 sidor...
Isolergruppen hyr ut Blås/sugmaskin 600 kr. /dygn eller 1000 kr. /helg
 
www.feab.se kanske inte är ett helt tokigt ställe att leta på för dig.
 
Eller så kan man låna en ordentlig spånsug och ta bort påsen där "spånet" skall samlas, det dammar bra men ullen blir flyttad :) tidsvinsten med att hämta maskin, baxa upp den osv är nog noll i förållande till att använda skyffel :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.