Undrar om någon vet något bra rengöringsmedel man kan köpa för att rengöra elverktyg? Som i mitt fall, en skruvdragare.

//Patrik
 
beror kanske på vad smutsen består av .
Färg,olja,damm?
Jag brukar ta baby våtservetter till mina små bebisar när dom blivit smutsiga.
 
Ja det är helt makalöst vad de löser upp både det ena och det andra de där servetterna. En sak är säker och det är att de inte används i rumpan på någon av mina barn!
 
Verktyg ska ha vissa skavanker och märken, då syns det att de används och kan även kallas patina :)
Men en flaska isopropanol (kan vara felstavat) är bra att tvätta med.
 
Intressant tråd... Nu börjar till och med jag tycka att det börjar gå till äverdrift! Tvätta sina maskiner med baby-våtservetter...! Vad är nästa påhitt? Dagisplats?
 
Vem vill bli smutsig av att ta i sina maskiner eller verktyg, inte jag!

Frågan om våtservetter eller ett fotbad med isopropanol eller gammal hederlig tri är det bästa. Eller kanske rentav lämna in dem hos en manikyrist!
 
Alla vet ju att man inte skall använda sina verktyg i miljöer där de kan bli kontaminerade.
 
Mikael_L
Jag har en flaska av nåt som heter "TEXET dusch peeling tvål" som har varit helt underbart fantastiskt för att tvätta rent diverse prylar som tangentbord och möss, möbler osv.
Ja alla sorts plast som varit rejält skitigt har blivit strålande rent förvånande lätt.

Sen kan man tvätta händer och hela kroppen för den delen, och den avlägsnar svår smuts jätteskonsamt. Jag som blir knastertorr av vilken tvål som helst klarar denna perfekt.

Jag börjar sörja nu, för det börjar nå slutet i flaskan nu. Och jag har ingen aning om var man hittar att köpa den.
Jag misstänker att det kan vara denna:
http://www.texogen.se/texogen/
men förpackning och logga är annorlunda, likaså generalagent såvitt jag förstått.
 
Skruvdragaren har en gråaktig smutshinna över sig (den röda Hiltifärgen syns inte som den ska :)) och så var det förut en snickare som tyckte han var rolig när han tog sån där skumgummilist som murare har när de flytspacklar golv och klistrade på hela skruvdragaren. Det mesta är borta nu, men finns lite kvar.

Sedan så är det lite skrapskador och så i plasten, men det kan man ju inte göra någonting åt.

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Sedan så är det lite skrapskador och så i plasten, men det kan man ju inte göra någonting åt.

//Patrik
Plastic padding funkar utmärkt och sedan be färghandlarn bryta till Hilti rött:) Om du sitter och rullar tummarna nån dag;)
 
Mina skruvdragare ligger med blöjor på i små docksängar...fast det tänker jag inte berätta för nån.

Balsamterpentin och lacknafta tar bort mycket. Kan behövas tandborste också. Cockpit shine gör underverk på skrapskadorna. De försvinner inte men de vitaktiga strecken försvinner i alla fall.
 
En repig o sliten skruvdragare skall bytas...

"Älskling.... titta hur ruskigt ful och sliten min skruvdragare är... såg att dom hade rea på stan...jag drar nu o köper en ny.....puss puss"
 
Skulle inte förvåna mig om det finns nån slags vertygs-kräm som återger lystern i Festools tillbehörs program.:p Vad det gäller hilti så klär ju dom ganska bra med lite skavanker.
 
Redigerat:
Var det inte någon reklam med Pernilla Wahlgren om något rekonditioneringsmedel som återgav vertygen den tidigare lystern. De som främst var i behov av det var Festool som var mera fanatiska ;)
Vi Blå Boschanvändarena tar med dem i bastun och renar dom tillsammans med en Norrland Guld när frugan inte vet vart vi håller hus. :)
 
Hellre en väldoftande ren Festo än en svettdrypande B-B!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.