Jag och min man har precis köpt ett hus med en helt underbar kakelugn. Min man bara älskar att elda på kvällarna. Nu fyller han år snart och jag tänkte att något fint att ha och peta i elden med (har ingen aning om vad det heter) skulle vara den perfekta presenten. Men var hittar man sådant?? :-?
 
Bauhaus har en del sånt. en snygg vedkorg kanske?
 
Byggvaruhus och järnhandlar har vedkorgar, eldgafflar och ställ. Jag gav min man en praktisk askhink med skyffel och lock i julklapp. Inte lika kul som eldgaffel, men det har vi också.

/EB
 
Vedkorg har vi. Men nu ska jag ge mig ut för att leta eldgaffel och något snyggt ställ. Vi har tyvärr inte Bauhaus i stan (ännu), men jag får väl kolla på några andra byggvaruhus. Tack för tipsen iaf. :)
 
Ett bra tips är annanrs späntkniven som Gysinge har, som man skär tunna stickor att tända med. En sån fick min sambo i julklapp förra året, den blev mkt uppskattad och används flera gånger om dagen!

Vadå oromantiskt? I födelsedagspresent fick han en snöskyffel modell "snösläde" ;D
 
Närmaste murarfirma som jobbar med eldstäder har också tillgång till tillbehör. Hör efter!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.