Hej forumet,

Jag vet inte om detta är rätt forum men jag provar annars får ni skicka iväg mig nån annanstans.

Jo vi letar hus för fullt o ett av dem vi tittat på har en kombipanna olja/ved från 1963, dock så har pannan stängts av i början av sommaren eftersom det är en del av ett dödsbo. Jag undrar därför om man kan få en panna besiktigad tillsammans med rökgången osv? Givetvis kommer vi att budgetera för att byta ut pannan men om vi kan köra denna ett år så är det pengar det med.

Tackar på förhand! =)
 
Låter fint det, vi kommer att "provstarta" den och låta den gå om vi bestämmer oss för huset för att se att den verkligen fungerar, samt provtrycka rökgången.

Vet någon om det är något man ska tänka på när man startar upp en panna igen efter att den varit avstängd i några månader? Behöver man göra på något speciellt sätt?
 
Macke202 skrev:
Vet någon om det är något man ska tänka på när man startar upp en panna igen efter att den varit avstängd i några månader? Behöver man göra på något speciellt sätt?
I allmänhet inte, det är bara att sätta på den och se vad som händer. ;) Jo, förresten, kolla så att det är drag i skorstenen. I kajrika trakter kan de ha byggt bo i skorstenen. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.