Sveriges bästa gubbdagis är:

  • Bauhaus

    5 Röster 9,3%
  • Cheapy

    0 Röster 0,0%
  • Clas Ohlson

    9 Röster 16,7%
  • Eko

    0 Röster 0,0%
  • Jem & Fix

    0 Röster 0,0%
  • Harald Nyborg

    4 Röster 7,4%
  • Hornbach

    13 Röster 24,1%
  • Optimera

    2 Röster 3,7%
  • Woody, XL-bygg

    4 Röster 7,4%
  • Annan

    17 Röster 31,5%
  • Antal röster
    54
Alla här på forumet har olika relationer till butiker där man kan köpa verktyg.

Skulle vara kul att få en bild över detta genom att försöka hitta Sveriges, iaf Sydsveriges , bästa Gubbdagis.

Om vi med Gubbdagis menar ett ställe där man utan problem kan hänga minst 30min o vandra runt bland hyllorna och sukta lite. Samtidigt så lämnar man ALDRIG butiken utan att ha gjort något riktigt bra klipp.
 
Jag läggeer första rösten på Hornbach. Mest för att det är så sällan jag kommer dit. Bauhaus som ligger nästdörrs och besöks oftast kan jag utantill.
Jula tycker jag saknas som alternativ och sen undrar jag vad Eko är för ett ställe, det känner jag inte till.
 
Bra verktyg och maskiner är alltid bra klipp i mina ögon och dom finner jag sällan på nämnda ställen, så rösten faller på "Annan". Flinks Järn.
 
Jula skulle definitivt varit med. Även om jag personligen aldrig gillat butiken)
Det finns jättemånga bra specialbutiker men man gör sällan dom spontana klippen där.
Eko, ska tex enligt uppgift ha 35% av verktygsmarknaden i NÖ Skåne o V Blekinge. (B&D, Kärcher och Estwing hammare)
 
Får väl vara hemmapatriot då..

Järn AB Södertorg. (Visby) Dyrt som pocker. Men den enda affär jag vet där man kan handla finporslin, festool, fyrkantsprofil och flickleksaker.

Omsättning/år: 178.000.000
 
(syd)Sveriges bästa Gubbdagis?
Any takers? ;)
 
Bott i Skåne i ett decennium. Inget är i närheten av bredden på Järn AB.
 
Johan Gunverth skrev:
Skene Järn. Livsfarligt!

[länk]
Bara att hålla med. :D
Sällan man hittar allt från utombordare till Festool i samma butik. Lägg till en hyfsat seriös motorsågshörna och en jaktavdelning komplett med vapen och allt.
 
Det är nog hög tid att jag stannar och spanar in Skene järn nästa gång jag hälsar på svärmor i Kinna ;)
 
Vore kul men en motivering till woody o XL bygg
 
Eftersom man jobbar med sakerna hela dagarna så vet man ofta vad man ska a när man handlar och det blir inte att gå och titta så mycket.
Dom större kedjorna tycker jag är tråkiga och man hittar samma saker över allt men med olika namn.
Jag la till slut min röst på "Annan" och tänker då på tex. Skene Järn.
 
Häromkring ( trollhättan) är xl byggcenter betydligt bättre än konkurensen. Trevligare personal och bättre priser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.