Hej, är det någon smålänning eller bleking som hänger här och har kvar reklambladet för Bauhaus 1 år i Kalmar. Ögnade igenom det samtidigt som jag eldade upp lite byggskräp idag och såg att dom sålde någon av Multimaster paketen till något pris som jag tror var skapligt. Eftersom det bor en liten pyroman i nästan alla män så tänkte jag inte mer på det och kastade den på elden. Nu sitter jag här och inser att jag skulle sparat bladet eftersom jag inte kommer ihåg vilken av paketen det var och inte priset på det heller och jag tror det ska köpas en Multimaster till trappslipningen som stundar.

Har för mig att det var ett lägre pris än vad dom visar i reklambladet på hemsidan, men har några mil dit så vill inte chansa på att det att det var annat pris i Kalmar jämfört med resten av landet. I reklambladet var det ett Top paket, så nu är det bara priset som felas..

Någon vänlig själ som har bladet och skulle kunna tänka sig att kolla upp vilket det var och till vilket pris?
 
TOP-paketet för 2895:-
 
Jag bugar och bockar...
 
Bockar o bugar heter det väl ? :)
 
"bugar och bockar" = 768 000
"bockar och bugar" = 496 000

hmm... Google säger bugar och bockar (men det är ett ovanligt nära race)

;)
 
För info (och lite OT):
"bockar och buggar" = 1650
"buggar och bockar" = 3910
Det är alltså fler som bugar än som buggar.
 
G
3495 kr står det i reklambladet ???
 
Kalmar firar 1 år, tror det är lite specialpriser för snåla smålänningar.
 
samma "låga" (2895 kr) pris på TOP i Bauhaus Länna (södra Stockholm) som fyller 10 år.
 
på ebay i UK brukar väl Top Kitet ligga på 15-1600 har jag för mig
 
Nimajneb skrev:
på ebay i UK brukar väl Top Kitet ligga på 15-1600 har jag för mig
Nu har du lagt inlägg i nästan varje köprådstråd och liknande om att man kan få det billigare utomlands när ursprungsfrågan var vad man får betala i Sverige eller vad det kostar i en viss butik i Sverige... Jag tror de flesta vet att det är billigare utomlands. Inte för att det är dålig tips men det är inte alla som har intresse av att handla utomlands hela tiden.
Själv är jag glad att jag handlat min Multimaster i Sverige då jag fick byta den två gånger. Och bägge gångerna fick jag en ny på direkten så där sparade jag förutom fraktkostnader även dyrbar tid som annars hade gått åt att såga eller använda stämjärn i väntan på maskinen ska fraktas fram och tillbaka.
 
Eftersom byggahus.se är en site i första hand för konsumenter och i fallet verktygsforumet så borde logiskt sett målgruppen vara hemma pulare som:

1. inte kan dra av momsen
2. betalar med skattade pengar
3. ofta betalar lite för mycket för sin hobby.
4. inte har rabatt hos bygg lasse runt hörnan.

Då jag själv jobbar med affärsutveckling över hela jorden så kanske jag har en speciell näsa för dåliga o bra affärer som smittar av sig privat. Men om jag ser någon som tror sig göra ett prisklipp på en Fein Top för 3k och den går att köpa för halva priset så delar jag gärna med mig och jag vet att det är uppskattat (Förutom då av dig Binesh;)).

Sedan är det upp till var o en att bestämma själv. Men de e f...n så mycket roligare att veta innan än efter köpet att maskinen går för halva priset några musklick bort....:eek::eek:
 
Jo jag håller med om att priserna i Sverige ofta är skamligt höga men priset är faktiskt inte allt. För min del är tiden ibland dyrare. För maskiner som jag använder ofta känns det mer naturligt att köpa i Sverige, helst inom bilavstånd så att man vid eventuell problem behöver bara åka raka vägen dit. Vi hemmapulare brukar oftast bygga/renovera under semestertiden, vilket är oftast relativt kort och då är det surt att behöva vänta på att maskinerna ska fraktas hit och dit.
 
Redigerat:
Binesh skrev:
Nu har du lagt inlägg i nästan varje köprådstråd och liknande om att man kan få det billigare utomlands när ursprungsfrågan var vad man får betala i Sverige eller vad det kostar i en viss butik i Sverige... Jag tror de flesta vet att det är billigare utomlands. Inte för att det är dålig tips men det är inte alla som har intresse av att handla utomlands hela tiden.
Själv är jag glad att jag handlat min Multimaster i Sverige då jag fick byta den två gånger. Och bägge gångerna fick jag en ny på direkten så där sparade jag förutom fraktkostnader även dyrbar tid som annars hade gått åt att såga eller använda stämjärn i väntan på maskinen ska fraktas fram och tillbaka.
Vad var fel på dom två maskinerna du fick byta?
 
Binesh: Är det halva priset så köp 2 så slipper du stå still ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.