Y
Funderar lite på att hacka bort den ~6cm högt gjutna platta som är nu, och ställa dit någon möbel som man sedan ställer tvättmaskinen på. Bör väl höja maskinen upp mot 50cm och ge behaglig höjd för att ta i och ur tvätten...

men.. blir inte detta vänligt instabilt och skramlande...

är det någon som har sin tvättmaskin på en sådan möbel och kan dela sin erfarenhet?
 
jag har min maskin på en mövbel torktumlaren med. kan säga att det låter vid centrifugera. Har en bänk skiva med ett skåp under och 6 st ben. var så när vi köpte det.. ska nu ställa maskinerna på varndra för att få mer plats
 
Y
Okej, du avråder detta då eller?

Även ifall man drar skruv rätt genom skåp in i väggen?
 
Låt plattan vara kvar och bulta fast en ställning ovanpå. Har du svets och lite rör kan det bli hur stabilt som helst . Då kan du ju även skruva fast hela tvättmaskinen underifrån.
 
Y
nja, nu har jag ju iofs redan planat bort plattan.. kan iofs passa på att gjuta fästen men det känns som om det krävs säker planering var det ska stå, och hittills har jag ändrat mina planer typ 5gånger nu, drastiska ändringar.. hehe.. (eller så kunde man bara borrat och satt plugg såsett...

Ja ne... i värsta fall får den väl stå på golvet, blir lagom för att ha två maskiner på varandra då dessutom, så hamnar väggskåpet precis över dem... ifall man är tokig på tvätta mycket dvs...

kan ju inte kosta förmycket att pröva trixa ihop en sådan möbel och testa, kanske bygga lite stabiliseringsstag innuti stommen...

hubba bubba :)
 
Finns ju iof färdiga ställningar till detta att köpa. De fäster man med stag i väggen.
 
Y
det lät dyrt :)
 
Den monteras friliggande, behöver inte monteras fast i vägg eller golv.
 
Y
nemen det var allt lite väl budget, hade ju allt tänkt lite seriösare :)
 
En sådan har vi till vår tvättmaskin, sedan på tvättmaskinen så ligger där en platta med kanter som går ner över tvättmaskinen och upp en bit så torktumlaren står innanför dessa kanter.

Det fungerar hur bra som helst.
 
Yrrol skrev:
nemen det var allt lite väl budget, hade ju allt tänkt lite seriösare :)

Vi vet inte hur du tänker om du inte förklarar.
Snyggast tycker jag dock är en låg bänk gjort av ex.vis ett kyl/frys köks överskåp med ben och en bänkskiva på blir snyggt.
 
Redigerat:
Y
Min tanke var ju att ta ikeas stomme och lucka samt ben. Eventuellt förstärka.
Jag har sett seriösa färdiga möbler, även om jag inte har råd med dem.

Men att ställad en på någon ynklig pall som såg ut som plast var vad jag menade med att det kändes lite budget.

nåväl... hela bygget har stannat nu pga mig själv... och svårheten i att få tag på hantverkare... bah...
 
Det var ju iof ingen plastpall.
 
Göran.W
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.