Skall lägga golv i källaren. Motsv platon med uppvik, duk under, 20mm trägolv överst med lumppapp.
Nu till frågan: Duger cellplast s80 som isolering? För mjukt? Det handlar ju inte om någon ingjutning. Om man skall använda typ s200, var får man tag på detta hyfsat billigt i Stockholmsområdet? Rummet är ca 3x4 m.
 
Angående s80 så har jag också frågat om detta till "Flytgolv i Landskrona" eftersom jag skall göra samma sak men flyta flytspackel ovan på cellplasten. Och de sa att s80 räckte mer än väl, jag sa att jag hade en varmvattenberedare och då sa han att den väger väl inte mer än 3-400 kg.

Själv är jag lite skeptisk och skall försöka få tag på åtminstonde s150, eftersom jag har hört många andra säga att s80 inte riktigt tål den konstanta belastning det blir av folk som går på golvet hela tiden utan den kommer sjunka ihop lite och lämna "spår" i golvet.
 
Hade 20mm s200. Skulle inte ge mig på s80 även om det kanske skulle funka. Blir det för mjukt kanske cellplasten börjar knarra om den rör på sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.