Hemslöjdat av mig alltså :)
 
Helena, det där låter jättesmart :) lite 'grytlådeidé', har du någon pejl på om det finns sådana backar på hjul att köpa färdiga??

Alternativet skulle kanske kunna vara riktiga kökslådor, men då blir väl djupet på lådsidan (för där finns väl bara 'vanligt' bänkskåpsdjup på 60 cm) begränsande kanske :-/

MVH//Christina
:(  Känner inte till färdiga lådor/annat, men kökslådor är för smala för min idé.
;)  Kunde på ena sidan (2,3 m) tänka mig en gammal resårsäng på hjul med en träbaksida om cirka 60 hög så grejerna inte trillar ur och framsidan då cirka 150 hög.

;D  Det blir en jättefin "skräplår" för diverse prylar   ;D

Helena
 
vonSassen skrev:
:(  Känner inte till färdiga lådor/annat, men kökslådor är för smala för min idé.
;)  Kunde på ena sidan (2,3 m) tänka mig en gammal resårsäng på hjul med en träbaksida om cirka 60 hög så grejerna inte trillar ur och framsidan då cirka 150 hög.

;D  Det blir en jättefin "skräplår" för diverse prylar   ;D

Helena
Blir nyfiken, vad ska du ha i dem? Har du grejjer som är är så stora? Det finns ju sänglådor, om det bara är för täcken och kuddar. Har du funderar på tvättkorgar, av tyg eller liknande? Täcken och kuddar kan man dessutom lägga på vanliga hyllor, så har man en bra överblick. Skidor kan man hänga snyggt, eller ha liggandes på en hylla. Kan inte komma på så mycket skrymmande saker.

Är det inte risk att det bara blir en plats fär grejjer du inte behöver och som bara blir liggande där?
Har blivit avskräckt sedan jag sett det där engelska programmet där husen är kombinerat loppmarknad och soptipp.

Vi har också mycket grejjer, men har äntligen satt upp lappar i affärerna i närheten för att försöka sälja det.
 
;) Först och främst ...... som en vedlår eller två !

Sen.... jaaaa, jag har så mycket "som jag inte behöver" av "bra att ha-saker" ...så risken är väl att det bara liggger där och skräpar! ???

Men allt Du nämner kanske hamnar där för jag har inte plats för så mycket garderober i min "lilla" 65-kvadratare med loft hälsar

Helena med
Nationalschabraket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.