Precis samma förutsättningar som Lycke m.fl. Betalade ca 70,000 och då var det handmålade lister med i priset. Dock med lite reservation på en del små missar med det kan det vara värt (50,000)
 
F
Lycke, ta in fler offerter och om du tänker dela på det så ta spackling, slipning och mikrolit från yrkesman dom har bättre blick för det och ta målningen själv. Får du bra kontakt med målarn så kanske du kan köpa färg med deras rabatter.
 
Mikael_L
Lycke skrev:
Ett tämligen okomplicerat jobb egentligen, men det skulle ta mig lång tid att bli klar medan de själva är duktiga nog att bli klara på två veckor tydligen (2 pers).
Det betyder alltså att timpenningen uppgår till ca 2x80x400 = 64000:-.
Vad är de resterande 96.000:- :confused:

Alltså, jag tycker det låter dyrt för material....
 
F
Mikael_L skrev:
Det betyder alltså att timpenningen uppgår till ca 2x80x400 = 64000:-.
Vad är de resterande 96.000:- :confused:

Alltså, jag tycker det låter dyrt för material....

Jag betalade nyligen 360 + moms för målarns tjänster samt 5% påslag på målarns priser på material. Det kunde jag även använda efter att målarn var klar.

En målare i Stockholm nu när ROT-avdragen gör jobben billiga kan säkerligen fakturera 450kr+moms och sen vill dom säkert ha en femhundring i "framkörningsavgift" varje dag och då är det uppe på 95000kr. Magiskt dyrt och fortfarande en stor hög med pengar kvar till material.
 
Det går nog att komma ner till 70-80 om du kör "rot" med målarn. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.