Hej!

Vi bor i en lägenhet från -05 som vi vill piffa upp lite i väntan på den rätta tomten.
Idag sitter ett RDKG i köket och på den sitter den i särklass fulaste spiskåpan som
producerats, offattbart att den är så -80 tal fortfarande 2009...

Då är min fråga, går det att flytta detta till en klädkammare ca 4m bort?
Måste man byta aggregat eller går samma använda?
Köket som har täckskivor längst upp angränsar till ett sovrum i vilket jag då tänkte dra
kanaler om detta är genomförbart.

Någon som har idéer ang projektet eller är det tvärnit?

/Jonas
 
Ja du kan använda det aggregatet och sätta det i klädkammaren.
Men det kommer kräva lite jobb med att göra om systemet.
Om det är en lägenhet med ovk krav så måste du ha kvar frånluft i köket.
Du måste ju också lösa dragningen till den nya spiskåpan, eller planerar du att använda en fläkt och separera imkanal helt från aggregatet?

Det finns en hel del nya rostfria kåpor som passar till det aggregatet du har. Fläktwoods har en ganska stilren sak. Jag hade nog utvärderat alla form av kåpor då dessa är betydligt enklare att byta än att börja flytta aggregat.
länk--->http://www.flaktwoods.se/f48f0bf4-b034-46e6-9ba0-a74d46fb1ef9
 
Du kommer behöva ett nytt kondensrör.
 
Hej!

Jag hade isf tänkt separera imkanalen från aggregatet.
Eftersom allt är gjutet i valvet så var planen att ansluta där det kommer ner och sedan dra nya rör och på så sätt ha kvar alla funktioner utom imkanalen...

Stammarna för lägenheten ligger också i klädkammaren där jag då tänkt ansluta skvallerröret.

Jag inser att det är en hel del jobb men fläktwoods har bara 1 spisfläkt som passar till RDKG.
Den ser ut som den fula men är rostfri...

Tack för era svar!

/Jonas
 
Avrinningen kommer ställa till problem såtillvida du inte råkar ha ett avlopp i klädkammaren.
 
Jag har en avloppstam som jag isf använder i klädkammaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.