Y
Lägenheter brukar ju ha olika stora förråd beroende på hur många rum lägenheter har.

Så satt jag och klurade lite ifall det finns satta rekomendationer, räknesett, 10kvadrat boytan = 1kvadrat förråd.. eller nåt sånt?
 
Skulle säga att det beror mycket mer på hur man är som människa och vad man har som intresse.
 
Kikar man på nybyggen, och då pratar jag om områden som Skanska och JM bygger t ex då är förråden om ca 9-10 kvm på ett hus om 130-150 kvm.
Kan man och behöver man så tycker jag definitivt att man ska bygga stort förråd om man nu har tänkt att både ha förvaring av lådor/grejjer OCH trädgårdsredskap där. I mitt eget fall så skulle vi kunna ha ett lika stort förråd som huset (skämt) men det är för att vi är hamstrar och egentligen skulle vi kanske nöja oss med ett förråd om 10-15 kvm bara för att hysa grejjer, inte för att ha som arbetsbod...
Risken är väl att ju större förråd du har desto mer grejjer tenderar du att samla på dig/er...

mvh
 
Det gör man absolut.

Har ett 24 m2 förråd/hobbybod varmbonat plus ett par förråd på kanske 40 m2 till. Men då ska det in gräsklippare snöslunga, betongblandare, en trave skottkärror och vagnar osv .... Fullt blir det alltid :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.