Hej!
Någon som vet av vilka husleverantörer som man kan köpa endast skalet/ stommen på huset? Min sambo är snickare och vill göra allt invändigt själv. Alltså man köper bara plattan och "skalet", dom gör plattan och hela huset färdigt utvändigt, men invändigt gör man allt själv.
Mvh Tessan
 
Skidstahus säljer endast stomresta om man så önskar.
 
LB-hus säljer stomrest, men då tror jag inte att allt utvändigt är klart...
Fiskarheden är ju också något för den som vill göra mkt själv.
Finns säkert många företag som kan erbjuda endast stomrest.
 
Jag köpte skalet från Nässjöhus. Hittills nöjd.
 
Har fått pris från trivselhus, faluhus och rörvikshus på bara skal med stomresning. Jobbar själv inom bygg så detta verkar helt ok, göra mycket själv.
 
Villa Varm...
 
Tror flertalet kan sälja skalet. vet att eksjöhus också gör det. Det invändiga kan dessutom köpa byggsatsen till så att man har allt material klart. Går nog hos de flesta andra hustillverkare som nämnts ovan också.
 
Hej och tack för alla svar. Skidstahus säljer inte endast stomme, Allmogehus är dom som vi har fått bra respons från just nu. Vi vill ha en tradionell villa ingen ny modern fyrkant ;) nåja sökandet fortsätter....ingen panik...:cool:
 
Jag ska köpa ett stomrest hus, köper huset av en firma som gör hus åt stora hustillverkare (Ltk prefab i Vetlanda). Sen anlitar jag en snickarfirma som stomreser det.
 
Vad var anledningen till att du valde dem?
Inte mycket info på deras hemsida.
 
dala-hus
 
I ekeforshus ekonomenserie så kan man få precis det du efterfrågar. Platta + stommen med allt utvändigt klart bortsett från målningen. Då får man också med en hel del material. Kommer inte ihåg riktigt vad, material till innerväggar och bergvärmepump kommer jag i alla fall ihåg att man fick med (borrningen ingår inte). För ekonomen 142 skulle det kosta 1,4 när jag ringde och frågade för någon vecka sedan. Men det är ju Stockholmspriset, brukar vara billigare på andra ställen i landet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.