Vi ska bygga ett ugglan 159, skriver papper på tomten i morgon, jippie. :)
Är det någon som byggt detta hus? Tips på förändringar eller annat man bör tänka på? Är det någon som byggt detta i Sthlm som man kan få komma o titta på? Är det någon som har prislista på tillbehör?

 
Jag har prislistan på tillval till lb husen. Kan inte sitta och skriva allt. Utan tala om vad du är intresserad av så kan du få priser.
I morgon är på jobbet nu ;)
 
Vi vill ha massiva innerdörrar, i köket vill vi ha skåp upp till taket+ att vi vill ha massiva köksluckor och massiv ekbänkskiva samt att vi vill ha öppet till takknock i vardagsrummet. Vet du vad det är för olika kök man kan välja på, enligt den leveransbeskrivning vi fått hittintills så verkar det som om man bara kan få ett balingslöv Boke i körsbär, verkar konstigt :-/, är det så eller har man fler alternativ?

Tack så jättemycket på förhand :)
 
Ryggåstak vardagsrum kostar mellan 32972kr-37630kr beroende på taklutning.
dyraste dörren som tillval kostar 7480kr klassisk struktur från dooria.
Du kan även göra ett avdrag samtliga innerdörrar med karm foder och trycken på 12650kr. Skåp upp till taket kostar i massiva luckor 5380kr och den massiva köksluckan kostar 25660kr i pristillägg då kan du välja ur ballingslöv carisma odal windsor ek birka studio körsbär.
I standard utbudet kök så kan du välja t.o.m prisgrupp 4. Men det är typ bokè bok och körsbär
Hoppas att du blev lite klokare ;)
 
Glömde säga att det kan skilja lite på priserna. Men detta gäller i Umeå och så mycket kan det inte skilja i pris. :D
 
jessicaodanne skrev:
Vi vill ha massiva innerdörrar, i köket vill vi ha skåp upp till taket+ att vi vill ha massiva köksluckor och massiv ekbänkskiva samt att vi vill ha öppet till takknock i vardagsrummet. Vet du vad det är för olika kök man kan välja på, enligt den leveransbeskrivning vi fått hittintills så verkar det som om man bara kan få ett balingslöv Boke i körsbär, verkar konstigt :-/, är det så eller har man fler alternativ?

Tack så jättemycket på förhand :)

Allt det du skriver gick ivart fall att få i pärlugglan som är föregångare till ugglan 159.

Innerdörrar går att byta till andra,
helt i köket, dvs inget mellanrum mellan skåp och tak är OK
Köksluckor och bänkskiva får man välja i Ballingslövs sortiment, vissa val kostar extra
Ryggåstak kan man välja till
Skriver inga priser då de jag har ej gäller er utan de var förra årets priser

Vi dribblade fram och tillbaka mellan vissa val och har nu tagit de som man måste göra vid byggnation, resten fixar vi själva efteråt
 
Lier,
Tack för prisinformationen, vissa säker känns väldigt dyrt.... :(
Vet du hur mycket de drar av om man väljer bort hela köket och köper det själv?

Har du några tips att tänka på när man bygger ugglan, några tillval som man ska tänka på som inte ingår eller något annat?

Tack på förhand
Jessica
 
Om du väljer bort köket så drar dom av 37000kr men då avgår kök badrumsskåp garderober samt diskbänk inkl blandare.

När jag sj tittade på ugglan 159 så valde vi rostfritt och inbyggnads ugn och micro, fönsterspröjs, ryggåstak ,dyrare kök ,centraldamsugare ,andra innerdörrar ,contura 450 kamin, panel tak i hela huset vilket dom var jätte dyra på. Bubbelbad vilket som åxo var dyrt.

Och sen var det så mycket som man skulle ta med snickarna på plats.

Och efter att sen läst en massa illa om just LB-Hus ,så valde vi att titta efter nått annat hus.
Nu vet jag att det skiljer mellan olika regioner. Men i grund och botten så är det ändå LB som bär det största ansvaret.

Nått som jag tycker är fint är infällda spotlight i fönstersmygen kan juh vara nått att tänka på men det e juh en smaksak.

Har som svårt att ge råd när jag inte sj har byggt med LB Hus. Så det får nån annan på detta forum svara på.
Jag menar vad man bör välja till.

Lycka Till!!

 
Hej,

Du kan förlänga vardagsrummet så att det blir rektangulärt istället för kvadratiskt = mer lättmöblerat och mer yta givetvis. "Standardanpassning" enligt säljaren jag pratade med.

Kommer ej ihåg priset men kommer ihåg att jag tyckte det var "billigt".

Vi gick dock ej vidare med LB

lycka till
/
 
goblin skrev:
Hej,

Du kan förlänga vardagsrummet så att det blir rektangulärt istället för kvadratiskt =  mer lättmöblerat och mer yta givetvis. "Standardanpassning" enligt säljaren jag pratade med.

Kommer ej ihåg priset men kommer ihåg att jag tyckte det var "billigt".

Vi gick dock ej vidare med LB

lycka till
/

det har vi gjort, kostade ca 43 000 pengar har jag för mig
 
Hej,

Vi gjöt altan utanför V-rum.. blev kanon! Kanske skulle vi även där ha lagt golvvärme...

MVH Kaisa
 
jessicaodanne skrev:
Är det någon som har prislista på tillbehör?
Be att få "ÄP-prislistan" av din LB-husförsäljare.

Om du vill ha ändrinar utöver det som finns där kan det gå att lösa med entreprenören, din säljare bör kunna hjälpa dig med detta. Vi ska till exempel ha extrafönster i vårt vardagsrum som kommer att sättas in efter leveransen.
/Fredrik

Rättelse: "ÄP-listan" (ändringsprislistan) ska det vara. Där finns förutom tillval även avdrag.
 
Hej på er & Grattis!

Har själv skrivit på kontraktet på en uggla 159, och undrar en del om era val??

Hur mkt fick ni i sk rabatt??

Era tillval m.m.

TAck på förhand!

// C&C
 
När vi kollade på LB hus Ugglan 159 så skulle vi få med rostfria vitvaror. Men det var allt. Han var snål som bara attan. Försökte förhandla till mig fönsterspröjs och centraldamsugare men icke sa nicke. :( Nu gick vi aldrig så långt så vi skrev något kontrakt kanske går att pressa lite mer då.

Lycka till och ge er inte ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.