Har en diskussion med säljaren av plattorna just nu. Får se vart det leder. De skall komma och titta i slutet på veckan. Risken är att konflikten mellan säljaren/tillverkaren och läggaren flammar upp igen då säljaren vill ha plattor från min sändning som har transportskyddet kvar. Har nog förhoppningsvis någon restbit kvar. Komiskt att man skall hamna mellan alla. Speciellt med tanke på att alla tar marginal på allt hela vägen från fabrik. Otroligt med mellanhänder...

Provade byta två spotlights till nya halogenlampor med 60 graders spridning men det var nog bara värre... Desperat prov...

Börjar fundera på alternativ. Ta bort ett par spotlights i taket över golven. Dvs ta bort dem helt och fylla, spackla och måla. Flytta in mer indirekt ljus på väggarna. Har redan en del. Tragiskt att man skall börja fundera så...

Skulle jag lägga sten i köket om jag gjorde om? Nej det hade blivit trägolv om jag vetat om detta...
 
Hybris skrev:
Har en diskussion med säljaren av plattorna just nu. Får se vart det leder. De skall komma och titta i slutet på veckan. Risken är att konflikten mellan säljaren/tillverkaren och läggaren flammar upp igen då säljaren vill ha plattor från min sändning som har transportskyddet kvar. Har nog förhoppningsvis någon restbit kvar. Komiskt att man skall hamna mellan alla. Speciellt med tanke på att alla tar marginal på allt hela vägen från fabrik. Otroligt med mellanhänder...

Provade byta två spotlights till nya halogenlampor med 60 graders spridning men det var nog bara värre... Desperat prov...

Börjar fundera på alternativ. Ta bort ett par spotlights i taket över golven. Dvs ta bort dem helt och fylla, spackla och måla. Flytta in mer indirekt ljus på väggarna. Har redan en del. Tragiskt att man skall börja fundera så...

Skulle jag lägga sten i köket om jag gjorde om? Nej det hade blivit trägolv om jag vetat om detta...
Har du kollat upp om det finns ngn slip- eller polermetod då ?

Isf, sam jag tiidgare skrev, så kan du ju först försöka få säljaren att stå för detta, men i värsta fall ev. göra det själv !?

/K
 
Redigerat:
Vad jag hört går det att slipa granitkeramik. Fåtal som kan det i Sverige dvs säkert dyrt. Och inte säkert det blir bra. Det är vad jag hört från andra.

Polera och olika medel har ju provats utan förbättring.
 
Plattorna kommer från Konradsson som gör allt för att skylla på olika saker istället för att lösa det! Felet är från fabrik eftersom olagda plattor har samma problem. Undvik denna leverantör av kakelplattor om du bryr dig om hur de tar hand om eventuella reklamationer! Katstrof!
 
Hur har det gått, har du fått något utlåtande från någon besiktningsman?
Själv har jag tidigare varit återförsäljare för dem. De få reklamationer jag hade under tiden då skötte de exemplariskt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.