Köpt en lgh med ett långsmalt badrum, kanske 1.7x3 och högt i tak, med duschen längst in. Är ingen fantast av vare sig duschkabiner eller -draperier och såg en bild ifrån Höganäs med en vägg i glasbetong och list i borstad metall, kanske 1.8 hög.
Det jag funderar på är om man ist skulle använda plexiglas eller ngt liknande. Glas i sig känns lite riskabelt att ha i badrummet men plexiglas repar väl sig lätt?
Finns det andra alternativ? Ngn som testat ngt dylikt? Finns det ngr anledningar att låta bli som jag inte tänkt på?
 
Hoffsan;

Snygg duschvägg, funderar på att göra något liknande.

Tror du att ni behöver ett draperi eller kommer det inte att stänka från duschen?

//Johan
 
Snygg lösning, även om det inte är den stilen jag planerar. Har för mig att jag har läst här att Macrolon kan användas isf glas/plexiglas, är det ngn som testat det i badrum?
 
Hushypokondrikern: Nä vi behöver inget draperi eller glasdörr. Det stänker ytterst lite.
 
Hoffsan, när ni gjorde väggen hur gick ni till väga?
man ska ju inte lägg mer än tre skift glas ju, eller?
Detta är precis som vi tänkt göra. har ni samma kakel ovan som under listen? Väldigt snyggt iaf.
 
Förstod inte riktigt vad du menade med tre skift glas men så här har sambon gjort:
Stomme: 45x45 träreglar därefter 13 mm gips utanpå det.
Glasblocken: Satta med proffer glasblockslist och proffers glasblockslim. Glasblockslisterna är limmade på 45x45 reglarna.
Därefter primer, futskydd och kakel.
Ja det är samma kakel uppe och nedanför bården.
 
Hej, det var lite knas skrivet kanske. jag menar att man tydligen bara får lägga tre på varandra och sedan ska det torka och sedan kan man lägga tre till osv. Men det kanske inte är nödvändigt när det bara är en rad och inte en hel vägg.
 
minus med glasbetong är vad min erfarenhet beträffar, att man måste hålla rent från immiga beläggningar och sådant för att det ska vara snyggt..tåls att tänka på...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.