Kan nån hjälpa mig att säga hur mycket detta är i kubik eller lastbilslass

200mm sandfyll
100mm singel
200mm 8-16

Skulle hjälpa mig mycket i en uträkning
 
Kan vara jag som är dum, men ytan i m2 skulle vara kul å ha om man ska kunna räkna...

/Magnus
 
Kanske måste säga att det är till en husgrund på 180/kvm och en garagegrund på 45/kvm :-[
 
200 mm är 20 cm dvs 0.2 m3 per m2
100 är hälften av det naturligtvis

Det är det enda som går att säga iom att du inte ger några ytor eller om det ska vara packat eller ej
 
Nä det var jag som inte tänkte längre ;D Så det e jag som e dum ::)
 
Tack snälla ni.. Har lite pengar att hämta, inte kul sånt här :-?
 
Utgifter är aldrig kul när man ska betala själv.
Men behöver du verkligen 20 cm 8-16? jag antar att detta är tänkt till dräneringsskikt under plattan och då har jag för mig att det ska räcka med 15 enligt tidigare diskutioner här på forumet. Sen gäller som vanligt att ringa runt lite och be om priser. Gick från 3800:- för ett lass 8-16 till 1800 från en annan leverantör, officiellt 13,4 ton men betydligt mer i verkligeheten. Var drygt 10 m3 i det lasset
 
Grejen var att den mägden som skulle ingå till mitt hus enligt offert. :surprised: Det tråkiga var att jag beställde sandfyll samtidigt som mina snickare började med tomten, så jag fick betala allt.. När man sen vill ha tillbaka pengar så har han inte ens kollat med samma som levererat ut materialet, utan tagit avdragen från en klarblå himmel.. Ska det ingå så ska jag ha igen pengarna. >:( Och det tråkiga att det här med sanden e bara en liten bråkdel av allt jag ska ha tillbaka >:(
 
Ps tack ändå ni har säkert rätt där med.. Tur jag har kvar alla kvitton på det jag betalat + att det e specade såna... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.