Hej!
Nu behöver jag snabbt ersätta fixtec muttern på den lånade Bosch PWS 550 vinkelslipen. Metallbiten som man vrider den med gick bara sönder vid kapning av tegelpannor. Det går fortfarande vrida med nyckeln men man vill ju lämna tillbaka verktyget i samma skick som det var. Ska kolla med Bauhaus imorgon men kanske vet någon om något smultronställe för reservdelar i StorGöteborgs-området.

En annan sak som jag undrar med Fixtec är att enligt Clas Ohlsons hemsida har AEGs ST700E sticksåg snabbfäste för sågblad, förstår inte hur det funkar, kanske endast ST800 XE som har det?
 
  • fixtec_mutter.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där grejen är inte svår att få tag i. Den är så populär att den brukar finnas överallt. Kollat Classe?
 
Inte än. Imorgon tidigt ska sätta mig vid telefon och ringa runt, Bauhaus, Classe, Småmaskinsservice... Hoppas att kunna hitta den för under 200 kr. Kostar det mer då köper jag en ny vinkelslip med liknande lås på Jula.
 
har för mig att den kostar 199.- men det är ett jävla skit , min gick i sönder första gången jag spände en skiva . nu har jag en orginal som jag spänner för hand
 
Gammal tråd men ifall någon annan kommer att behöva sådana FIXTEC muttrar så fanns de för 149 hos MölnlyckeTrä. Bauhaus, Hornbach, Prevex eller Classe hade inte det när jag frågade. Det är typiskt AEGs grej. En annan mutter som heter Clic verkar vara mer populär dock kostar över 300.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.