Om man bor i hureslägenhet måste man få montera hyllor och tv apparater på väggen.

Spackla endast igen hålen efter dig..
 
Tiger79 skrev:
Om man bor i hureslägenhet måste man få montera hyllor och tv apparater på väggen.

Spackla endast igen hålen efter dig..
Självklart, men inte roligt för hyresvärden heller om din hylla skapat stora märken i lägenheten som precis renoverats för 30000:- med nya tapeter och ommålning.
 
JLAINE

Så du menar att man inte får montera tavlor hyllor och annat på väggarna?

Stora märken ger inte några hål...
 
Självklart får man montera upp det mesta. Men hyllor ska man väl undvika tycker jag.
Är det inte tapetserat eller målat på 10-15 år eller om det ser ut som skit när du flyttat in så är det väl fritt fram för det mesta.
 
Hyllor måste man få montera upp..

Detta ska hyran täcka.

Menar du att man ska bo utan att röra väggarna?

Hoppas att hyresägaren målar om med max 10 års mellan rum.
 
Tiger79 skrev:
Menar du att man ska bo utan att röra väggarna?
Inte till 100% men det är väl de flesta hyresvärdars önskedröm.
 
Önskedröm, ja.

Ta den diskussionen med hyresgästföreningen :)
 
Mikael_L
cheetah1 skrev:
Ett tips kan vara att skära ett litet kryss i tapeten precis där hålet ska vara, och vika ut flikarna innan man borrar. Med lite tur kan man vika tillbaka och limma fast dom när man flyttar sen.
Precis vad jag tänkte tipsa om, ett kryss eller V, då man borrar in grövre grejer typ gipsexpander.
Vid avflytt, spackla hålet och limma tillbaka flikarna. Det som sen ev syns ska gå som normalt slitage.
 
Tiger79 skrev:
Önskedröm, ja.

Ta den diskussionen med hyresgästföreningen :)
Mer än gärna, hyresgästföreningen är ingen myndighet som många tror, enbart en förening utan större makt.
 
JLAINE

Det vet jag.

Men hyresvärdar kan inte ta betalt för lite hål...

Har själv efter en besikting utan anmärkning frågat om katt riv märkena i vardagsrummmet?

Det hade de inte sett, men jag betalade gärna.

Men skulle aldrig betala för något jag monterat på väggen.

Är ärlig men inte dum.
 
Dumt att betala om de missat detta. Hade du varit hyresgäst hos oss, så hade du blivit utsedd till årets bästa hyresgäst för detta!
 
När nästa gäst flyttat in får man bara en räkning... Nu gick detta att diskutera hur många våder det handlade om...

Gick på hela 850kr..
 
Enligt information vi fått och utgår efter så måste man redan vid avflyttningsbesiktningen förhandla med hyresgästen om ersättning och nedteckna detta i protokollet där punkt finns "hyresgäst avser att ersätta del".
Funkar ju olika på olika bostadsbolag ochså men man måste nog få reda på vid besiktningen om man är ersättningsskyldig för något.
 
Ja så kan det säkert vara.

Men har hört folk som blivit anklagade för fel ett bra tag efter...
 
Ja vissa hyresvärdar strider ju till tingsrätten bara för att få sin tusing.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.