http://www.blocket.se/ostergotland/Nya_pardorrar___dorr_22205078.htm?ca=16&w=3
Är lite sugen när priset är så bra, någon som vet något om dom är ok? Har mailat och bett om fler bilder då jag vill se om det är fula plastspröjs bla.a. Vill ju inte få hem någon skit som slår sig och flagar efter första vintern, långt bort ligger dom oxå så jag kan inte åka dit och kolla.
 
Undrar samma sak. Har ringt och frågat lite vid 2 olika tillfällen.

Blev lite tveksam då jag de vid båda tillfällena sa att de säljer ut dörrarna på blocket då det blev en dålig lackering men att jag kunde få köpa en med bra lack för 13000.

Det lustiga är att det handlar om 2 olika annonser med flera veckors mellanrum. Möjligt att de inte lyckades bli av med alla första gången men det verkar lite skumt.

Skulle gärna vilja få lite info om nån har handlat med dem.
 
Jaha, jag tycker alltid att dom har annons ute på Blocket. Jag skall ringa nästa vecka när jag har mer tid och prata med dom o be om mera bilder, mailade dom o fick en närbild på speglarna o där ser det juste ut iaf, inga frästa fula speglar av mdf o riktiga träspröjs sade dom. Är 13000 ett bra pris då? Eller finns det andra pardörrar för det?
 
13000 är ett kanonpris. det är därför man blir lite extra försiktig.
kollade på diplomat lovisa som är den billigaste pardörren jag har hittat, dryga 15000, men om man lade till lite spröjs och annat som man vill ha kom man snabbt upp i 30000! och den dörren är inte ens särskilt fin.
 
Konstigt bara att íngen har köpt dörrar av dom. Kanske bara jag som inte har råd med 25-tusenkronors dörr ;-)
 
Hallå!

Jag går oxå i tankar å handla pardörr av Bivaröds Gård AB. Var i kontakt med dom idag senast.
Inget snack om att dom är trevliga å ha å göra med, men som sagt hur är deras dörrar? Man vill inte beställa å sen upptäcka att dom där pengarna skulle jag nog lagt på en annan dörr...
Är de någon som har mer info om deras dörrar? Tillverkas dom på Bivaröds Gård eller köper dom dörrarna i sin tur av någon annan. Har någon mer info här på forumet så e jag tacksam...

Mvh johan
Skriv här på forumet eller maila mig:

qvanis80@hotmail.com
 
Hej!
Tänkte kolla om det var någon som köpt denna dörr eller varit och tittat på den?
mvh
Patrik
 
Hej,

Jag har pratat med dom och jag fick tillslut fram att dom inte har någon egen tillverkning utan dörrarna tillverkas i Kina. Kanske därför dom är billiga. Billigt = Krångel (oftast)
//M
 
Det var lustigt, för nu letade jag runt igen efter parörrar och hamnade i mitt gamla inlägg som tydligen har blivit aktivt igen :)
Någon som vet om man har någon garanti på dörrar och sådant?
 
Jag ringde till dem på Bivaröds Gård (ett par veckor sedan) & fick till svar att de tillverkade dem själva. Att det var med dubbla plåtar (för att dörrarna inte ska vrida sig) isolering och plast. Anledningen till att de var billiga var att karmen inte var helt rak (?) & att lackeringen var dålig (ojämn). Han rekommenderade omlackering. Visst funderarde jag varför de hade så dålig lackering på alla dörrarna, för det var en hel del dörrar de verkade ha på lager...
Kanske hade jag vågat beställa ett par dörrar av dem om de hade varit ärliga från början och talat om att de var från Kina, men nu vågar jag inte lite på något av vad de sagt om tillverkningsmetoderna heller...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.