Vad roligt att ni fått bygglov. Vi har nu i princip sållat bort så vi har kvar ett par aktuella leverantörer men visst tar det tid - mer än man tror att hitta det hus man i slutändan väljer att bygga. Det verkar vara många barnfamiljer - hoppas att förskolan får tillräckligt med barn för att komma igång under nästa år...
 
Vi står just nu och väntar på vårt bygglov. Under tiden försöker vi göra de sista valen innan huset ska upp. Sambon ska fixa med ellösningarna och jag ska planera ett kök. sen ska vi bestämma fasad färg.

Hur har ni gjort med kvalitetsansvarig? Är det någon som har anlitat någon än? Någon som kan rekomendera någon???
 
Vad gäller kvalitetsansvarig så kan kommunen, Bertil Sjöqist som är byggnadsinspektör komma med tips, annars har jag några namn. Maila mig i så fall på karlerikp@msn.com. Själv har jag en i min privata sfär som är duktig. Det är alltid bra med kontakter.
 
Nu är vi igång på riktigt. Röjning och schaktning pågår. Byggströmmen är på plats. I morgon drar vi vatten och avlopp. Sedan kommer grunderna för hus och garage att växa fram. Det går fort och det är spännande.

:)
 
Hej!

Äntligen har vi fått bestämt oss och nu ritas vårt upp så att vi kan söka bygglov. Verkar dock ha gått troll i värmesystemet så vi har inte hittat "vår" lösning än. Bergvärme verkar ha seglat upp som ett alternativ igen.

Markundersökningen visade inte på några problem för oss.

Nu ska vi jaga kvalitetsansvarig med målet att flytta in före jul!

/Matrix-espresso
 
Kul att även 'Gäddeholm-byggarna' är med här på forumet. Själva byggde vi i Irsta för ett par år sedan, närmare bestämt på Lokes väg.

Hur har ni det med marken där ute på Gäddeholm? Får ni schakta bort mycket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.