Jag tänker köpa granitskivor från Diapol men skulle vilja se och känna på några innan. Vet du var ? Hos vem? Helst i Småland .
Mvh Björn
 
finns i stockholm på nåt ställe...
men dom har med sig prover hem när dom kommer för att mäta..
dom är duktiga...vi är mycket nöjda...
mycket billigt jämfört med dom som säljer i sverige...
jag jämför alltid pris med utlandet..är mycket pengar att tjäna på det oftast..
 
kan också säga att diapol levde upp till mer än vad jag hade tänkt mig när man beställer varor från sådana länder.. Mycket proffsigt och det fanns inget att klaga på, även priset ligger helt rätt..
 
Vi har ingen bra erfarenhet av Diapol. Vi beställde skivorna från köksleverantören och visste inte att Diapol skulle leverera skivorna. Första skivan knäckte dom vid montaget. Sedan körde de på våran bil med sin Estlandsregistrerade bil, vilket medförde en del strul med försäkringsbolaget. Det tog dock på sig skadan och kom med en ny skiva efter 2 veckor. När de packade upp den hade den hade den ett brett svart band över skivan så den fick vi reklamera. Den tredje skivan kom och när den satt på plats upptäckte jag att de skadat köksinredningen. Väntar fortfarande på att köksleverantören ska åtgärda skadan.
 
Vi har jättebra erfarenhet av Diapol. De kom snabbt och mätte efter att vi kontaktat dem. Killen som mätte var supernoga och tog lång tid på sig. Vi bor i ett gammalt hus med lite buktiga väggar och de fixade skivor som passade perfekt. Stenen är skitsnygg och vi är jättenöjda.
Jag tror att man kan vara nöjd och missnöjd med i princip alla bolag. Man råkar på olika personer och olika fel.
 
Tack för synpunkter. Vi ade tänkt underlimmade diskhoar. Är deras diskhoar av hög klass ?
 
BWg skrev:
Tack för synpunkter. Vi ade tänkt underlimmade diskhoar. Är deras diskhoar av hög klass ?
diapol har inte så många att välja på..
jag köpte av network kuechen i tyskland, maila dem och fråga på pris på den du vill ha
är ungefär halva priset mot sverige....
 
Ericc
Jag vet att tibrokök brukar använda diapol i sthlm.
Har satt ett flertal kök med diapol som stenleverantörer och dom agerade mycket proffsigt. Annars brukar jag tycka sissådär om östfolk men dom här har jag bara positiv efarenhet av.
 
Vill också se bilder på deras kompositstenar från Diapol, nån som beställt nån sån från dem?
 
BWg skrev:
Jag tänker köpa granitskivor från Diapol men skulle vilja se och känna på några innan. Vet du var ? Hos vem? Helst i Småland .
Mvh Björn
Vi bor i Nässjö om det är tillräckligt nära :)
Diapol lämnade oss för ca 5h sedan. De levererade och installerade den bänkskiva de var och mätte upp 22/10, snabba ryck med andra ord. Allt från uppmätningen till montering har varit genomproffsigt och vi kan inte annat än rekommendera dom till alla som funderar på en bänkskiva i granit.
Vi valde Absolute Black och vi kan inte önska mer av finish av skivan. Köpte även diskho genom dom och den sitter som en smäck.

Skicka ett PM om du är intresserad av att komma och titta/känna på skivan.

Mvh
 
Hej.
Man tror inte att det är sant. Vi bor ju i Nässjö. Vi kommer gärna någon sen em. eller kväll i veckan så vi kan beställa och få klart till advent. Lycka. Har skickat PM till er.
Mvh Björn
 
Redigerat:
Ha! Vilket sammanträffande!
Det är klart att ni får komma och titta. Köket är ju inte riktigt klart, men bänkskivan ligger iaf där och glänser :)
Har svarat på ditt pm med mitt nummer.
Mvh Oscar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.