Y
Garaget har två mindre rum, ska bli tvättstuga i det ena. Har rivit väggen mellan dem i tanke på att flytta den lite så tvättstugan blir större. (idag är det ingen dörr emellan tvättstuga och garaget, eller mellan tvättstuga och andra lilla rummet)

Då hade jag även tänkt ställa de tre värmeenheterna längst kortsidan. ha en dörr in mot garaget, så ifall man kände för att gå in på baksidan (höger på bilden) så kunde man korsa genom hela garaget och smita in i tvättstugan den vägen...

Fast nu... Så blev jag lite sugen att istället sätta en dörr mellan de två små rummen så man slapp korsa hela garaget för ta sig till tvättstugan...

Fast då vet jag inte riktigt hur jag ska ställa tankarna och värmepumpen... eller var jag ska sätta väggen...

Justnu är väggen längst den streckade linjen... hade först bara tänkt flytta den 60-70cm...

ah, jag vet inte, förslag?

vagg-varme780.jpg.xs.jpg

vagg-varme780.jpg
 
Y
ingen som har någon genial lösning? kanske är illa tvungen att skippa den dörren mellan de två små rummen, för annar stjäl det så mycket plats.. suck..
 
Y
hur viktigt är det med golvbrunn kring dessa värmesystem, finns alternativ till golvbrunnar?

skissade på en lösning, kräver dock att jag flyttar på ytterdörren dock.. fördelarna är att de tar minst onödig golvyta samt att pumpen hamnar närmast där slangen bäst grävsner..

pressat6220.jpg
 
Y
Det finns inte "duschkabin" lösningar, så man ställer enheterna på någon plattform, skulle det läcka så kan det ju samlas och rinna ut i ett rör genom väggen isf... fast läcker det mycket så är det ju kört däremot..


pressat7340.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.