Jag har nu fått in 4 st offerter från lite olika firmor i Huddinge med omnejd, för att mura upp/förlänga våran befintliga skorstenen (4 kanaler) i huset med ca 4 meter.
Jag blev mäkta förvånad över att det är så pass kostsamt att få arbetet utfört. Offerterna jag har fått ligger i ett intervall mellan 36 000 och 69 000 kronor.

Till detta så kommer tätning av en befintlig kanal ca 3 meter för ca 1000 kr/meter samt förlängning av insatsrör/slang i en annan kanal ca 5 meter för ca 1000 kr/meter.

Någon som har kommentarer till de offerter jag har fått? Verkar det rimligt att i bästa fall betala ca 10 000 kr per meter murad skorsten för arbete och material?
Tacksam för alla ideér och synpunkter kring detta?

Kan tillägga att jag blev väldigt inspirerad av tråden nedan och allvarligt överväger om man ska ge sig på att mura upp skorstenen själv, men jag har inte helt bestämt mig för om man törs ge sig i kast med detta.
http://www.byggahus.se/forum/vaerme-allmaent/74891-mura-skorsten-sjaelv.html
 
Har väl ingen kommentar angående dina offerter, men jag kan berätta att jag har 4 pipor 14*14cm och det skulle muras upp nytt ovan tak. Vågar inte tänka på vad en ny pipa skulle kostat. Hörde bara med en firma och det räckte för att jag skulle åka och handla material och fixa skorstenen själv ovan tak. Firman skulle ha 1000kr/ varv. Det var 17 varv så valet var inte svårt, inte jobbet heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.