Någon av er som köpt ett hus exklusive inredning och sedan fixat allt invändigt själva? Vi är intresserade av den typen av köp men det verkar svårt att få köpa ett hus från husföretag när de inte får sälja golv, kök, badrum osv också...

Har ni något tips?
 
Läste om en familj på Hammarö som tydligen hade gjort detsamma. Jag tror det är ett Boro-hus. Kolla med Borohus i Karlstad/Hammarö.
 
Vill ni ha ett typhus? Annars är det väl bara att leta reda på en stenhusbyggare som t.ex dast.
 
Vi håller på att bygga ett lättbetonghus där vi endast tagit materialet till stommen från husleverantören (Roxi Stenhus).
Ritningen har vi gjort själva, och Roxi har därefter levererat materialet. Huset byggs av ett lokalt företag.

Byggarna sätter på vår begäran endast upp stommen, och vi kommer därefter att göra allt arbete inomhus själva.
Nu har vi ju ritat allt själva, men att bara beställa material till något av deras standardhus kan väl inte vara så stor skillnad.

Vet inte om detta var alls vad ni menade men så är det i alla fall :)
 
Oj då, missade att det var stenhus ni var ute efter. Så går det när man inte läser ordentligt.
Kolla med Stenhus design i Örebro.
 
Tack för tipsen!

Stenhus eller inte har vi nog inte riktigt bestämt 100. Beror på vilka företag som är möjliga. Personligen är jag dödligt förtjust i Båstad (fast med putsfasad) och Ljunghusen från Modulenthus, men de erbjuder tyvärr inte kunden att köpa exkl. inredning. Tyvärr.

Ska kolla era tips... :)
 
Kolla med isorast.se, min polare bygger en villa på västkusten som köpte stommen från isorast
 
Tror det bör vara rätt många företag som är intressrade av att bygga stomrest hus om alternativet är att ni köper av någon annan, är själv intresserad av att göra något liknande och pratade bl.a med en säljare på www.alfastenhus.se om det och det verkade på honom som att det var den varianten de sålde mest av men på deras hemsida stod det inte nånting om stomrest så det lönar sig att fråga företagen även om de bara skriver om färdiga hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.