T
Hmm.....står i valet och kvalet om jag ska ha Ikeas vita Abstraktluckor eller Nexus Ek. Var inställd på Nexus Ek men efter att ha sett dom "live" i butik så ser dom lite mörka och schaskiga ut. Tidaholmluckorna hade en aning bättre nyans och finish.

Abstrakt i vitt utförande är ju snyggt men hur länge håller dom innan dom känns "ute"? Ekluckor känns mer tidlöst.

Kvik har lite snyggare ekluckor i deras designkollektion som heter Asti, får väl dra dit och kolla läget, även fast man får punga ut med en hel mer pengar.
 
Det var väldigt roligt att läsa ditt inlägg då jag precis väljer mellan samma. Jag kan verkligen inte bestämma, har fruktansvärd beslutsångest.
Inte för att det hjälper dig tyvärr.

Det positiva med vitt är att man kan ändra mer å annat tycker jag då, mattor gardiner, bord , stolar osv med färg. allt passar till vitt.
Men sen tycker jag på ett sätt ek blir mer hemtrevligt, mysigare. Vitt är stelt.
 
båda är ju snyggt, och har för och nackdelar... en sak till jag tycker man kan tänka lite på är den praktiska aspekten... jag vet, låter väldigt tråkigt, men har haft ett par vita kök och det är inte praktiskt. Snyggt men man behöver torka av alla skåp en gång i veckan typ, särskilt runt handtag blir det som en grå hinna som till slut inte går bort :( så gillar man att städa väldigt mycket kör på ett vitt kök, det är snyggt och fräscht! om inte välj något annat...

lycka till!
 
T
Fast nu är ju Abstrakluckorna högblanka så dom är ju väldigt lätta att rengöra, så någon gul hinna blir det nog inte!
 
nej vi får hålla tummarna för det! :)
 
Vi är visst många som väljer mellan Abstrakt och ek. Jag tycker dock att jag har hittat min perfekta lösning! På IKEA i Jönköping har de kombinerat Abstrakt och Tidaholm!!! De flesta skåpen var Astrakt men de översta lådorna var i ek samt alla täckskivor. Otroligt snyggt. De hade även några skåp i Tidaholm men det tar vi inte. Jag har haft vitt kök innan och tycker verkligen inte att det är tråkigt eller stelt utan tidlöst och frächt. Lycka till med ert kök.
 
T
Hattifnatta skrev:
Vi är visst många som väljer mellan Abstrakt och ek. Jag tycker dock att jag har hittat min perfekta lösning! På IKEA i Jönköping har de kombinerat Abstrakt och Tidaholm!!! De flesta skåpen var Astrakt men de översta lådorna var i ek samt alla täckskivor. Otroligt snyggt. De hade även några skåp i Tidaholm men det tar vi inte. Jag har haft vitt kök innan och tycker verkligen inte att det är tråkigt eller stelt utan tidlöst och frächt. Lycka till med ert kök.
Ahh...har själv suttit och funderat på om man kunde sätta täckskivor i ek och kanske sockeln också eller bänksivan, hmmm....... :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.