Vi har dragit in fiberkabel in i vårt nybyggda hus. Vi har bredband och ip telfoni samt även tv-utbudet via fibern (wetternet).

Nu till problemet. Tänkte koppla in en projektor för att kunna titta på tv, men då måste jag från wetternetboxen gå via en digitalbox. Kort behövs inte eftersom kanalerna inte är kodade digitalt. Från digitalboxen får jag gå till projektorn.:cool:

Finns det digitalboxar med hdmi anslutningar eller skall man koppla ihop projektorn med digitalboxen via någon annan anslutning? Vad för någon då?

Är det någon som har det kopplat på detta vis.:confused::confused::confused: Har nämligen inte köpt projektorn än, vill inte göra det innan jag fått svar på hur jag skall koppla saker och ting.

Vore tacksam för svar.
 
Det finns digitalboxar med HDMI, även om utbudet är rätt tunt. Jag kollade lite snabbt på hemsidan för Jönköping Energi och det verkar som om det du skall ha är en box för marknätet (DVB-T). Det var lite otippat tyckte jag så det bör du dubbelkolla med dem innan du handlar, men stämmer det så har du å andra sidan troligen lättare att hitta en bra box.
HDMI är säkert ett bra sätt att koppla, annars kan komponentsignaler vara ett alternativ. Då finns det lite fler boxar att välja på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.