Mikael_L
För att inte tala om att:
cheopspyramidens baslängd minus höjd minus vinkel på sidorna delat med 2 = 17 ....


T.o.m de gamla egyptierna visste hur vi borde gera brädor på trähus här i Sverige. :D
 
Mikael_L
Och jag inser nu också att sidornas vinkel / 3 = ungefär 17,2 grader.

Eller, för att få det låta mer mystiskt,
Cheopspyramidens vinkel / antalet stora pyramider på gizaplatån = ungefär 17,2 grader.

;)
 
Mikael_L
Nu har jag en bild, hoppas det går att se vad som är vad ... :surprised:
 
  • overbleck.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L skrev:
Nu har jag en bild, hoppas det går att se vad som är vad ... :surprised:
Utmärkt . Tackar så mycket för denna bild, det just det som jag har letat efter.

Frasen en bild säger mer en tusen ord kunde inte var mer passande.

Tusen tack.
 
Någon har ett bra tips för att komma åt att måla på droppnäsan? Någon böjd pensel eller liknande?
 
kuse, använd en liten pensel, böj den gärna lite så att du får lite "vinkel" på den, funkar utmärkt, om du nu inte har för "tajt" mellan "droppnäsan" och droppblecket.
 
Mikael_L: Har du din droppnäsa vänd inåt? Alltså att, hur ska jag beskriva det, lägsta punkten är i bakkant i stället för i framkant? Tycker att det ser ut så på bilden.
 
Farzan skrev:
Mikael_L: Har du din droppnäsa vänd inåt? Alltså att, hur ska jag beskriva det, lägsta punkten är i bakkant i stället för i framkant? Tycker att det ser ut så på bilden.
:) Skugga :)
 
Ja det är det ju, skugga på den vertikala delen av plåten...tyckte väl att det verkade mysko...:)
 
Ska man göra det övre blecket längre än det undre? så att ev. droppande vatten passerar nedre blecket? utan att droppa på det så att säga....?
 
Mikael_L
Inget jag vet nåt om.

Men det låter ju helt klart som en god ide, om droppen slår mot det undre blecket så stänker det ju omkring, och ökar fuktbelastningen på karm och fönsterbåge.
Sen låter det ju illa också .... :surprised:

Men man måste ju fundera på hur det ser ut också, rent estetiskt då.

Nu vet jag vad jag kommer att titta efter ett tag framöver ... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.