Y
Även om jag förstår på egen hand att det givetvis går att specialbeställa allt tänkbart, så är min fråga mer om det bara är 62cm djupa skivor som är standard. Finns det inte djupare som går att finna färdiga och massproducerade till lägre priser?

Jag hade behövt något mer i stil med 74cm... Fast jag har då inte råd att specialbeställa för det lär ju kosta skjortan...

Har kollat lite men de billiga såsom bauhaus har inte listat produkterna såpass väl så jag finner svaren jag söker nu en söndag kväll.. :)
 
Finns ngt som brukar kallas bordsskiva och är ca 90cm men då sällan i så långa längder.. fast limma ihop två kan du ju alltid göra själv?
 
Y
Sedär ja, nu hittade jag intressantare mått... :)

Fast, säg att jag tar en laminatskiva... sågar den... då får den ju oskyddad yta, bör man grundmåla den ytan så den inte suger i sig massa fukt osv?
 
Finns speciella kantlister man kan limma på men personligen skulle jag använda epoxy och mätta kanten med eller om du menar i skarven så skulle jag limma med det med
 
Två alternativ.
1. ABI Trä i Frölunda limmar ihop en åt dig. Du får betala för dubbla längden eftersom biten som blir över är osäljbar.
2. Du ber dem beställa en skiva som är 1220 bred och kapar den direkt. Kan blir billigare.

ABI köper av Fredricsons i Tuve
http://www.fredricsons.com/Home.asp?id=1
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.